PARTNERZY PORTALU

Rafał Brzoska: rynek wyprzedzi prognozy. InPost czeka intensywny rozwój

Szef InPostu oczekuje, że rynek e-commerce w Polsce będzie rósł szybciej od prognoz. Twórca paczkomatów zapowiada dalszą ekspansję w Polsce i na rynkach zagranicznych.

  • Rafał Brzoska był jednym z uczestników debaty „Cyfrowa transformacja - szybciej, inaczej, mądrzej”, która odbyła się w ramach drugiego dnia konferencji EEC Trends.
  • Liczba paczkomatów w Polsce przekroczyła już 11 tys. maszyn. Szef InPostu przewiduje bardzo intensywny rozwój firmy przez najbliższe 3-4 lata.
  • Osią ekspansji spółki mają być rynki zagraniczne, a także mniejsze miejscowości w Polsce.
Mówiąc o zagranicznych planach spółki Rafał Brzoska wskazał na Wielką Brytanię, gdzie firma posiada obecnie 1,1 tys. paczkomatów. Do końca tego roku mają stanąć kolejne 2 tys. maszyn - przede wszystkim w Londynie, Manchesterze i Birmingham, czyli w trzech największych aglomeracjach.

- Rozszerzamy sieć we Włoszech, która była uśpiona na poziomie około 300 maszyn, a plan do końca tego roku to prawie 1000 urządzeń w pięciu największych miastach - powiedział Brzoska.

- Przymierzamy się do największego wyzwania, którym jest Francja. Będziemy to robić organiczne lub przymierzymy się do akwizycji istniejących podmiotów logistycznych, które nie posiadają paczkomatów - dodał.

Czytaj również: InPost ma już 11 tys. paczkomatów

W Polsce InPost zwiększa natomiast aktywność w mniejszych miejscowościach.

- Już dziś połowa instalowanych paczkomatów trafia na tereny wiejskie. Więc aktywizujemy nowych użytkowników, którzy dotychczas przez złą jakość usług logistycznych nie byli jeszcze zbyt aktywni na rynku e-commerce - wyjaśnił Brzoska.
Pytany o potencjalny rozwój na rynkach wschodnich wskazał, że spółka prowadziła tam pilotażowe projekty 5-6 lat temu, które nie przyniosły dobrych doświadczeń. Dlatego InPost raczej nie będzie kierować swojej uwagi w tym kierunku.

Zobacz także: Rafał Brzoska i InPost to historia warta filmowego scenariusza

- Cztery rynki, które obecnie są naszymi priorytetami poza Polską, to Wielka Brytania, Francja, Włochy i Hiszpania. Rynki te, nie licząc Niemiec, należą do top 6 największych rynków w Europie - powiedział Brzoska.

- Dla porównania wolumen paczek, który generuje e-commerce w aglomeracji londyńskiej, jest większy od wolumenu generowanego na Ukrainie czy Węgrzech. Nie chcemy rozwijać się w zbyt wielu kierunkach, gdyż historycznie mieliśmy już przykłady, że taki rozwój nie jest dla spółki najlepszy - dodał.

Rynek szybszy od prognoz

Szef InPostu, pytany o rozwój cyfrowych narzędzi, podkreślił, że 14 miesięcy temu spółka uruchomiła aplikację mobilną, która obecnie ma już sześć milionów aktywnych użytkowników.

- Ten wynik stawia ją na pierwszym miejscu w Polsce. Aplikacja jest kluczowym narzędziem komunikacji z naszymi odbiorcami końcowymi i chcemy ją replikować na tych rynkach, na których będziemy się rozwijać - podkreślił Brzoska.
×

KOMENTARZE (12)

Do artykułu: Rafał Brzoska: rynek wyprzedzi prognozy. InPost czeka intensywny rozwój

  • hit 2021-02-26 08:10:32
    no i bardzo dobrze
  • hit 2021-02-26 08:10:32
    no i bardzo dobrze
  • Erni 2021-02-25 14:07:01
    Idą jak burza z tymi paczkomatami
  • Mykel 2021-02-25 08:37:16
    InPost za całokształt działań powinien dostac jakąś prestiżową nagrodę
  • Holik 2021-02-24 12:38:47
    Uwielbiam firmę inpost, zawsze można na nich liczyć

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.232.129.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!