Budowana za środki UE międzynarodowa trasa kolejowa Rail Baltica, łącząca Polskę z krajami bałtyckimi, może nie być nigdy rentowna - napisali w opublikowanym we wtorek raporcie kontrolerzy Europejskiego Trybunału Obrachunkowego.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
- Rail Baltica to projekt budowanej od podstaw linii, który ma połączyć państwa bałtyckie z Polską i z europejską siecią kolejową z jednej strony i umożliwić połączenie z Finlandią z drugiej strony.
- Długość magistrali ma wynosić 870 km, a maksymalna prędkość konstrukcyjna dla pociągów pasażerskich ma sięgać 249 km/h.
- Jednak wzdłuż linii mieszka za mało osób, aby kiedykolwiek inwestycja się zwróciła i była opłacalna. Wykorzystane prognozy ruchu były zbyt optymistyczne - uważają autorzy raportu.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl