Rosyjskie ciężarówki wyrzucone z Unii, ale nie wszystkie. Są liczne wyjątki

Rosyjskie ciężarówki wyrzucone z Unii, ale nie wszystkie. Są liczne wyjątki
W przepisach ustanowiono okres przejściowy tak, aby umożliwić Rosjanom i Białorusinom zakończenie prowadzonych operacji transportowych i powrót pojazdów na ich terytorium. Pełny zakaz zacznie obowiązywać od 17 kwietnia Fot. PAP / Wojtek Jargiło
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Adrian Ołdak
    Adrian Ołdak
  • Dodano: 11-04-2022 12:00

Jak już informowaliśmy w piątek 8 kwietnia, Unia Europejska wprowadziła od 9 kwietnia zakaz wykonywania transportu drogowego towarów na jej terytorium, w tym także tranzytu, przez przewoźników i inne przedsiębiorstwa mające siedzibę w Rosji i na Białorusi. Zakaz ma jednak liczne wyjątki a w sieci pojawiły się już ogłoszenia firm ze Wschodu, które próbują obejść obostrzenia.

Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
  • Nowe przepisy nie likwidują całkowicie obecności rosyjskich i białoruskich samochodów ciężarowych na europejskich, w tym na polskich, drogach.
  • Łaskawie potraktowano obwód kaliningradzki, gdzie sankcje byłyby odczuwalne najmocniej. W praktyce Unia zapewniła rosyjskim pojazdom korytarz tranzytowy pomiędzy Rosją i Białorusią a obwodem kaliningradzkim przez terytorium Polski i Litwy - komentuje Maciej Wroński, prezes związku pracodawców Transport i Logistyka Polska.
  • Jeżeli Rosja i Białoruś nie wprowadzą retorsji, to przewozy do tych państw prowadzić będą mogli, w większym niż dotychczas stopniu, głównie przewoźnicy z Polski i Litwy. Jednak oprócz ekonomii będą decydować o tym także względy moralne i techniczne.

Jak wyjaśnia związek pracodawców Transport i Logistyka Polska, zakaz nie dotyczy: usług pocztowych w trybie usługi powszechnej, a przede wszystkim towarów przewożonych tranzytem przez Unię między obwodem kaliningradzkim a Rosją (dotyczy to tylko przedsiębiorstw z siedzibą w Rosji), oczywiście pod warunkiem, że ich transport nie jest w inny sposób zakazany na mocy unijnych przepisów.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rosyjskie ciężarówki wyrzucone z Unii, ale nie wszystkie. Są liczne wyjątki

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.92.240
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!