PARTNERZY PORTALU

Ruch chce wejść w paczki, jest zainteresowany Merlinem

Prezes Ruchu Paweł Szymański poinformował PAP, że Ruch chce w najbliższym czasie wejść w segment dostaw paczek, do czego wykorzysta posiadaną sieć kilku tysięcy punktów sprzedaży prasy. Jest też zainteresowany Merlinem, którego właściciele deklarują gotowość sprzedaży.

"Naszą podstawową przewagą konkurencyjną w stosunku do innych graczy na rynku e-handlu produktów niespożywczych jest sieć dystrybucji. Posiadamy potencjalnie 3 tys. punktów odbioru, czyli kiosków obecnych w całej Polsce, do tego dochodzi część sieci partnerskiej. Jesteśmy w stanie dowieźć w ciągu 24 godzin paczkę do dowolnego punktu w Polsce" - powiedział PAP Szymański.

Ruch chce, by wejście w segment dostaw paczek odbyło się również przy współpracy z Merlinem, jednym z największych sklepów internetowych w Polsce.

"Przyglądamy się Merlinowi. Ponieważ jesteśmy w stanie zaoferować efektywną kosztowo i czasowo dystrybucję paczek, uważam, że jesteśmy dla Merlina najlepszym partnerem" - powiedział Szymański.

Właściciele Merlina od dłuższego czasu poszukują dla spółki nowego inwestora. Wcześniejsze rozmowy z Empikiem zakończyły się niepowodzeniem, teraz według nieoficjalnych informacji wstępne oferty wysłało kilka podmiotów, w tym Ruch.

Prezes Szymański zamierza w najbliższym czasie mocniej zaistnieć na rynku prasy i książki elektronicznej.

"Bardzo istotnym trendem jest migracja czytelników od prasy papierowej do wydawnictw elektronicznych, dlatego chcemy w tej kategorii zostać głównym graczem. Ostatni nasz zakup spółki NetPress Digital, która zajmuje się konwertowaniem prasy na wydania elektroniczne, to sposób na wykorzystanie trendu i połączenie wydawnictw papierowych i elektronicznych. Myślę, że w ciągu 1,5 miesiąca będziemy mogli bardzo agresywnie wyjść na rynek z gotową ofertą uwzględniającą obie formy" - powiedział.

"W porównaniu do prasy tradycyjnej rynek wydawnictw elektronicznych jest jeszcze bardzo niewielki. W ubiegłym roku sprzedaż w Polsce wyniosła mniej niż 20 mln zł, ale uważamy, że ten rynek będzie się bardzo intensywnie rozwijać. Można szacować przyrost rzędu 100-150 proc. rocznie. Do tej pory barierą rozwoju była mała dostępność urządzeń elektronicznych, teraz się to zmieniło. Szacujemy liczbę sprzedanych w zeszłym roku tabletów na około 100 tys., prognozy na ten rok mówią o 300 tys., a to może być bardzo skromną liczbą w stosunku do tego, co faktycznie może się wydarzyć. Wydawcy będą musieli się do tego przystosować i aktywnie pracować nad rozwojem tego rynku" - dodał.

W przypadku prasy papierowej wzrost rentowności ma przynieść poprawa efektywności zakupów, wprowadzenie segmentacji rynku i zmiana miksu produktów. Ruch chce zwiększać sprzedaż innych artykułów niż bilety, papierosy i doładowania telefonów, które są niskomarżowe. Ruch pracuje też nad zwiększeniem udziałów w rynku bardziej marżowych czasopism.

Do końca 2012 roku Ruch chce zakończyć prowadzone od dwóch lat działania restrukturyzacyjne.

"Do końca roku chcemy zakończyć rozpoczętą dwa lata temu restrukturyzację, która obejmuje wszystkie piony firmy. Zaczynając program zmian działaliśmy w trzech dużych obszarach: w segmencie detalicznym, który w dalszym ciągu rozwijamy, sprzedaży hurtowej produktów FMCG (z tego obszaru zrezygnowaliśmy) oraz hurtowej sprzedaży prasy. Ten ostatni obszar, który obejmuje zarówno sprzedaż bezpośrednią do klientów, jak i prenumeratę prasy, to jest nasza podstawowa działalność, którą chcemy mocno rozwijać" - powiedział Szymański.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ruch chce wejść w paczki, jest zainteresowany Merlinem

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.224.127.143
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!