PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rynek nieruchomości komercyjnych nakręca handel internetowy

Autor: WNP.PL (Piotr Stefaniak)
28-09-2015 15:00
Rynek nieruchomości komercyjnych nakręca handel internetowy

Debata "Magazyny: ostatnia mila - rynek powierzchni magazynowych w dobie e-handlu"

Potrzeby rosnącego rynku e-handlu sprawiają, że istotnie rośnie popyt na wynajem magazynów na rynku nieruchomości komercyjnych. Jeżeli utrzyma się nadal to tempo wzrostu, wkrótce e-handel może stać się klientem deweloperów. To jeden z głównych wniosków z debaty "Magazyny: ostatnia mila - rynek powierzchni magazynowych w dobie e-handlu" zorganizowanej podczas konferencji Property Forum 2015 w Warszawie.

W Polsce rynek e-commerce ma wartość ok. 33 mld zł, czyli sięga 5 proc. wartości całej sprzedaży detalicznej.
Z jednej strony jest to trzy razy niższy poziom, niż w krajach Europy Zachodniej, ale z drugiej strony w Polsce notowana jest najwyższa dynamika wzrostu rocznej sprzedaży przez internet - wynosząca w ostatnich latach po 15 - 20 proc.

- Dochodzą do tego inne zjawiska, jak np. wynajem przez Amazon 320 tys. mkw. magazynów w Polsce, 15 proc. rocznego najmu, ale głównie do obsługi klientów w Niemczech - mówiła Joanna Sinkiewicz, associate Industrial Department w Cushman & Wakefield Polska.

Te tendencje łącznie stwarzają przesłanki ku temu, żeby popyt na magazyny ze strony sprzedawców internetowych szybko zwiększył udział w rynku, zbliżając się do głównych najemców, tj. sektora wielkopowierzchniowych sklepów i branży samochodowej.

Boom na magazyny dla potrzeb e-handlu może być większy, gdy bardziej masowo uruchomiona zostanie sprzedaż eksportowa polskich sklepów internetowych. Na razie jest ona ograniczona zarówno z powodów wewnętrznych tych sklepów, jak i występującej często obstrukcji klientów z krajów sąsiednich kupowania towarów pakowanych w Polsce.

Kluczem umożliwiającym spinanie nowych wymagań i klientów sklepów, i samych sklepów - szybkich dostaw - jest niewątpliwie magazyn. Dla potrzeb e-handlu wynajmowane są pomieszczenia składowania i przepakowywania w pobliżu dużych miast największych centrów popytu.

Ale sprawna usługa nie byłaby możliwa bez operatorów logistycznych, którymi są głównie firmy kurierskie. To one też wprowadzają usprawnienia organizacyjne i techniczne, które pozwalają utrzymać na relatywnie niskim poziomie koszt samej usługi transportu. Same też włączają się z nową ofertą.

- Jeszcze do niedawna towary zamówione w internecie w najlepszych warunkach dostarczane były do klienta następnego dnia, a standardem są dwa dni - mówił Adam Tomczak, prezes zarządu X-Press Couriers. - Natomiast dzięki koncentracja magazynów przy największych centrach popytu, gdzie zgłaszane jest 50-60 proc. zamówień, umożliwia też rozwój nowej usługi, dostaw w ciągu tego samego dnia, bowiem koszt dostawy jest nadal niski.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

8 774 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

414 944 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 216 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.