Rzecznik Praw Pasażerów w 2020 r. doprowadził do ugód na kwotę 200 932 euro oraz 3 361 zł

Rzecznik Praw Pasażerów w 2020 r. doprowadził do ugód na kwotę 200 932 euro oraz 3 361 zł
Rzecznik doprowadził w 2020 r. do zawarcia ugód z 596 pasażerami, w 270 sprawach. fot. unsplash.com/Suhyeon Choi

W 2020 r. Rzecznik Praw Pasażerów rozpatrzył 2 tys. 321 wniosków; doprowadził do zawarcia ugód przewoźników lotniczych z 596 pasażerami na łączną kwotę 200 932,20 euro oraz 3361,65 zł - podał Urząd Lotnictwa Cywilnego. Najwięcej spraw spornych dotyczyło odwołanego lub opóźnionego lotu - dodano.

Z informacji przekazanych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego wynika, że w 2020 r. do Rzecznika wpłynęło 4099 wniosków o pozasądowe rozwiązanie sporu pasażerskiego. Przedmiotem składanych wniosków są "szeroko rozumiane roszczenia pasażerów związane z podróżą lotniczą". Rzecznik Praw Pasażerów zajmuje się rozwiązywaniem sporów cywilnoprawnych w zakresie roszczeń majątkowych wynikających z przepisów unijnych.

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Rzecznik Praw Pasażerów w 2020 r. doprowadził do ugód na kwotę 200 932 euro oraz 3 361 zł

  • Mimo 2021-06-14 13:28:24
    Jak widzę zostało mi tylko zwrócenie się o pomoc do Rzecznika Praw Pasażerów. Ryanair prostą prymitywna reklamację (uszkodzenie bagażu) załatwia już 10 miesięcy. Ponad 40 maili napisanych do nich i nagle okazuje się po 10 miesiącach że nie mają moich danych osobowe (dane osobowe + skan reklamacji wysłane były SZEŚĆ RAZY) Ryanair odpisał mi w języku angielskim iż mnie nie było na liście pasażerów a w ogóle to tego lotu nie było, jednym słowem totalny chaos, brak nadzoru nad systemem komputerowym, brak kompetentnych pracowników. Nie muszę chyba mówić co oznacza brak nadzoru nad system komputerowym , które ma nasze dane nr. dowodu, nr konta łatwy kąsek dla hakerów. Po prostu Ryanair działa świadomie na szkodę klienta

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.197.111.121
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!