W fabryce Siemensa w Krefeld zaprezentowano w czwartek 5 maja najnowszej generacji pociąg Mireo Plus H napędzany wodorem i nowo zaprojektowaną mobilną naczepę do przechowywania paliwa. To wspólnie dzieło Siemens Mobility i Deutsche Bahn (DB) powstające przy udziale niemieckich środków publicznych.
- Mireo Plus H umożliwia przyjazny dla klimatu i bezemisyjny transport pasażerski. Każdy taki skład będzie mógł zapobiec emisji do 45 tys. ton CO2 w ciągu 30-letniego okresu eksploatacji w porównaniu z analogiczną podróżą samochodami - powiedział Michael Peter, CEO Siemens Mobility.
- Bardzo ważny w przypadku pociągów wodorowych jest czas tankowania. DB opracowała nową metodę, która po raz pierwszy umożliwia tankowanie pociągu wodorowego tak szybko, jak pociągu na olej napędowy.
- Jeżeli wszystko pójdzie z planem, Mireo Plus H spotka się na rynku z Coradią iLint - pierwszym na świecie pociągiem wodorowym zbudowanym przez Alstom.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl