PARTNERZY PORTALU

Specjalny rozkład jazdy i dodatkowe pociągi na Euro 2012

Kolejarze zapowiadają na Euro specjalny rozkład jazdy i dodatkowe pociągi. Gorzej wyglądają przygotowania infrastruktury - przedłuża się budowa tunelu na lotnisko Chopina, nie wszystkie inwestycje zostaną zakończone w terminie.

Termin publikacji specjalnego rozkładu jazdy pociągów na czas turnieju to 23 kwietnia 2012 r. Jako pierwsze do rozkładu są wpisywane połączenia międzynarodowe - PKP Intercity planuje, że podczas mistrzostw do Czech ma być 12 dodatkowych pociągów, a na Ukrainę - 22. Od czerwca ma kursować także nowy pociąg uruchamiany we współpracy z kolejami niemieckimi z Berlina przez Poznań do Trójmiasta.

Na czas mistrzostw PKP Intercity chce mieć 1,7 tys. sprawnych wagonów - teraz ma ich ok. 1,5 tys. Przewoźnik jeszcze nie zdecydował, czy na Euro 2012 wynajmie dodatkowe wagony, czy nie. "Jesteśmy w stałym kontakcie z firmą, która oferuje wypożyczenie wagonów. Jeśli zaistnieje taka potrzeba, to decyzję o wynajmie możemy podjąć nawet miesiąc przed mistrzostwami" - powiedziała PAP rzeczniczka spółki Małgorzata Sitkowska.

PKP Intercity chce mieć zapas taboru szczególnie na dni, kiedy będą się odbywały mecze. "Planujemy, by w tym mieście, gdzie będzie odbywał się mecz, stał w rezerwie jeden dodatkowy pociąg z drużyną konduktorską. Jeśli okaże się, że pasażerowie nie mieszczą się do podstawionych pociągów, to ten zapasowy będzie można wypuścić w trasę poza rozkładem" - zapowiedział prezes spółki Janusz Malinowski. Dotyczy to meczów we wszystkich polskich miastach gospodarzach turnieju. Te zapasowe składy mają być gotowe do wyruszenia na trasę w ciągu kwadransa.

Na Euro planowano zrealizowanie 50 inwestycji na liniach kolejowych - 40 udało się zakończyć, 10 jeszcze trwa. Jedną z najważniejszych z nich miała być przebudowa linii kolejowej E65 na odcinku Warszawa-Gdańsk. Kolejarze zapowiadali, że po zakończeniu prac czas przejazdu między tymi dwoma miastami gospodarzami turnieju skróci się z 6-7 godzin obecnie do ok. 3,5 godziny. Jednak już wiadomo, że na Euro nie wszystkie prace na tej linii będą zakończone i pasażerowie muszą się przygotować, że przejazd pociągiem tych 330 km zajmie około 4 godzin. Również ok. 4 godzin zajmie przejazd z Poznania do Gdańska. W ok. 2,5 godz. pojedziemy z Warszawy do Poznania i z Poznania do Wrocławia.

Zdecydowanie najdłuższa podróż czeka pasażerów, którzy wybiorą pociąg na trasie Warszawa-Wrocław. Wprawdzie trwa modernizacja linii przez Poznań i Rawicz, która ma skrócić czas przejazdu, ale na mistrzostwa da to tyle, że zamiast 6-7 godzin jak obecnie, podróż zajmie ok. 4,5-5 godzin.

Inną kluczową na Euro inwestycją jest budowa łącznika kolejowego między Lotniskiem Chopina a centrum Warszawy. Połączenie ma długość około 2 kilometrów i miało być gotowe jesienią 2011 r. Prace budowlane jednak jeszcze trwają - według zapowiedzi wykonawcy mają się zakończyć 29 lutego br.

Czasu jest niewiele, ponieważ po zakończeniu prac trzeba będzie jeszcze przeprowadzić odbiory techniczne i uzyskać wszystkie pozwolenia. Kolejarze liczą, że uzyskają pozwolenia na użytkowanie obiektu do końca kwietnia 2012 roku. Jak wyjaśnił w rozmowie z PAP wiceminister transportu Andrzej Massel, termin uruchomienia regularnych połączeń na lotnisko będzie zależał właśnie od tego, jak długo potrwają procedury odbiorcze. Według jego szacunków, pierwszy pociąg pojedzie na Lotnisko Chopina 1 maja albo 1 czerwca.

Kibice na pewno nie dojadą za to pociągiem na lotnisko w Modlinie. Pociąg dojedzie bezpośrednio na terminal najwcześniej w 2014 r. Do tego czasu pasażerowie będą mogli dojechać pociągiem do stacji w Modlinie - kilka kilometrów od terminalu. Stamtąd na lotnisko ma ich dowozić autobus. "Lotniskowe" pociągi Kolei Mazowieckich na trasie Modlin-Warszawa mają kursować od 1 czerwca br.

Dworzec w Modlinie jest właśnie modernizowany i ma być gotowy na mistrzostwa. Na wiosnę ma się skończyć też remont dworca wschodniego. Jak powiedział PAP rzecznik Grupy PKP Łukasz Kurpiewski, w kwietniu zaczną się procedury odbiorcze po remoncie. Na dworcu zachodnim będzie odnowiony tylko budynek należący do PKP, od ul. Tunelowej. Cały nowy kompleks dworcowy ma być oddany do użytku w 2014 r.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Specjalny rozkład jazdy i dodatkowe pociągi na Euro 2012

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.11.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!