PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Tiry wreszcie trafią na tory. Na początek kilkadziesiąt tygodniowo

Autor: Piotr Stefaniak
06-09-2019 06:01 |  aktualizacja: 06-09-2019 07:28
Tiry wreszcie trafią na tory. Na początek kilkadziesiąt tygodniowo

Między Polską a Niemcami codziennie przejeżdża tyle tirów z ładunkami, że kolej mogłaby sformować 650 pociągów

Fot. Shutterstock

Między Polską a Niemcami codziennie przejeżdża tyle TIR-ów z ładunkami, że kolej mogłaby sformować 650 pociągów. Nie mówimy, że przejmiemy szybko np. 10 proc. tego wolumenu, lecz chcemy rozpocząć od tych kilku pociągów tygodniowo. Czyli od zdjęcia z dróg kilkudziesięciu TIR-ów tygodniowo – mówi dla WNP.pl Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo.

  • Między Polską a Niemcami codziennie przejeżdża tyle TIR-ów z ładunkami, że kolej mogłaby sformować 650 pociągów. Uruchamiając na początku trzy składy tygodniowo, PKP Cargo zdejmuje z dróg kilkadziesiąt TIR-ów.
  • Choć pociągi towarowe notują duże opóźnienia w Polsce, to nie dotyczy to składów z kontenerami na głównych szlakach. Pociąg z Kostrzynia nad Odrą do Poznania (200 km) jedzie 2-2,5 godz.
  • PKP Cargo bardzo poważnie myśli i o budowie dalszych własnych terminali, i o akwizycjach. Dlatego mogą zajść oba procesy.

 
PKP Cargo realizuje przyjętą w 2018 roku strategię i zapis, że będzie przejmować rolę operatora logistycznego. Co to właściwie oznacza?

- Ogólnie to, że świadczymy usługi przewozów „od drzwi do drzwi”.

Składa się na to wiele elementów; mamy najwięcej w Polsce lokomotyw i wagonów, stałe serwisy, czyli połączenia pociągami towarowymi, dużą ich dostępność, możliwość przechowywania powierzonych towarów i ich ubezpieczenia. To także oczywiście przewozy, gdy odbieramy towary spod drzwi klienta i dostarczamy je pod drzwi jego kontrahenta.

Wyręczamy więc w pełni klientów w tych procesach, mówiąc, że zrobimy za nich wszystkie czynności w łańcuchu logistycznym.

Patrz też: Produkcja wagonów z udziałem PKP Cargo ruszy ok. 2022 roku

A którego elementu PKP Cargo teraz nie ma?

- Dziś realizujemy je praktycznie wszystkie. Chcemy tylko, aby skala była znacznie większa oraz szersza była dostępność dla klienta wraz z pełną, zintegrowaną ofertą.

Chcemy sprzedawać kompleksową usługę, a nie tylko przewóz. To będzie nasza główna specjalizacja za kilka lat, co jest zgodne z przyjętą w 2018 roku strategią.

Co się liczy w kalkulacjach klientów?

- Jedni preferują czas dostaw lub odbioru towarów, inni konkurencyjną cenę oferty. Ale coraz częściej liczy się jakość i satysfakcja klientów, że właśnie zdejmujemy im z głowy, mówiąc kolokwialnie, problem logistyki.

Nasza pełna usługa logistyczna zawiera przecież wszystkie komponenty i uwzględnia wszystkie rodzaje transportu. Stąd potencjał wzrostu takich usług jest duży.

Jakie są efekty ekonomiczne dla grupy?

- Realizujemy w ten sposób strategię upstreamu. Przechodzimy w górę ogniw łańcucha logistycznego, sięgając po wyższe marże albo kumulując różnej wartości marże i osiągając większe przychody.

Istotne są ponadto dwie sprawy. Każda oferta jest zindywidualizowana i potrafimy ją skroić pod określone potrzeby. Po drugie udowadniamy, że można na nas polegać, że mamy kompetencje bycia partnerem także dla największych i najbardziej wymagających klientów.

*Pozostała część wywiadu w Strefie Premium portalu WNP.PL.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (27)

  • Damian 2019-09-06 08:16:47
    Baju baju będziesz w raju.
  • Jerzy 2019-09-06 08:40:50
    Idea świetna. Wykonanie jak zwykle : kolejowo-państwowe czyli do chrzanu tarcia... Dlaczego ? To proste : wystarczy policzyć : 650 składów na dobę to znaczy 325 na wschód i 325 na zachód. Przeciętny skład towarowy to 40 wagonów, czyli długość około jednego kilometra. Czyli : 1x 1 km pociągu i 1x 1 km przerwy między pociągami, bo odległość między granicami to ok. 600 km. Ktoś mógłby powiedzieć, ze mamy dwie linie wschód-zachód, więc zagęszczenie spada o połowę. Niewiele to zmienia, bo taki pociąg z ciężarówkami, w razie czego i tak będzie miał olbrzymie problemy z wyhamowaniem przed zderzeniem z poprzednikiem. No i gdzie na tych torach będzie miejsce na pociągi osobowe ? w tych dwukilometrowych przerwach ? To wtedy już żaden nie wyhamuje... No i osobowe stają co wiocha, a pośpieszne nie stają, co wiocha, raczej się "spiesząc" do celu... KOLEJ TEGO NIE OPANUJE, nawet gdyby Szanowni Kolejarze się śpiąco zesrali...
    • Janusz 2019-09-06 09:54:03
      Przeciętny skład towarowy to 40 wagonów, czyli długość około jednego kilometra - BŁĄD - pociągi towarowego to zazwyczaj 600 metrów długości
    • dżejms 2019-09-06 11:50:33
      A kto powiedział, że wszystkie? Niech chociaż 25% to byłoby ekstra
    • nanader 2019-09-06 11:59:43
      Ważniejsza jest prędkość składów a nie ich długość czy liczba. Jeśli składy stoją to niewiele pociągów mieści się na magistrali. Jeśli jadą szybko, każdy z nich jeździ taką prędkością, i mają gdzie "zaparkować" to ta sama magistrala mieści już o wiele więcej pociągów. Dzięki automatyce składy mogą mogły też jeździć bliżej siebie w przyszłości bo komputer może koordynować hamowanie między różnymi składami jeśli trzeba.
    • Grzegorz 2019-09-06 12:57:03
      Ale z ciebie bajkopisarz i utopista
      • @grzegorz 2019-09-06 13:04:34
        Jeśli odnosi się Pan do mnie to akurat znam firmę która tworzy właśnie system pozwalający zmniejszyć przerwy między pociągami na potrzeby kolei angielskich. Robią to na potrzeby kolei angielskich i stąd o tym wiem. Sam też piszę algorytmy i wiem że zautomatyzowana koordynacja pociągów to żadna utopia tylko coś co można robić już obecnie robić. Robią to firmy kurierskie na przykład. O ILE PKP Cargo czy podmiot tego typu ZAINWESTUJE, takie rozwiązania można wprowadzić w przeciągu maks 4 lat.
      • Grzegorz 2019-09-06 13:18:51
        Nie zapominaj ,że jesteś w archaicznych realiach PKP i mówienie o automatyce w świetle PKP ,gdzie wagon z węglem ze Śląska na Pomorze pokonuje prawie 2000 km(znam to z autopsji )i jedzie 60 dni to zwykła abstrakcja. Ciężarówka pokonuje tę trasę max w 24h. Obudź się żyjesz w Polsce-zaścianku świata wśród decydentów o ograniczonych horyzontach i co gorsza żadnej inteligencji.....
    • Jurek K 2019-09-10 12:43:53
      Najpierw Chinczyki wybuduja jedwabny szlak a my na nim dorzucimy nasze ciezarowki...
  • Jadwiga 2019-09-06 09:37:17
    Jak robią ofertę na transport to na końcu jest zawsze uwaga, że usługa będzie realizowana w ramach dostępności wagonu, to tu napiszą w ramach dostępności na torach i sprawa załatwiona.
  • Grzegorz 2019-09-06 12:54:19
    Z waszą punktualnością i rzetelnością możecie sobie pogwizdać dekle
  • Jarek 2019-09-06 14:36:03
    To mogłoby mieć sens: -dobrze dobrana trasa, tam gdzie potoki sa duże -serwis były z dużą czestotliwością np. co 1h -odpowiednio wysoka średnia predkość przejazdu - żeby nie bylo wolniej niż na kołach -cena pozwalajaca przewoźnikowi zaoszczedzić / kierowcy odpocząć

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.100.232
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

8 690 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

404 110 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 216 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.