Tłok na granicach Polski. W cenie maszynista, który nie blokuje toru

Tłok na granicach Polski. W cenie maszynista, który nie blokuje toru
Grupa Captrain w zasadzie w każdym europejskim kraju posiada swojego przewoźnika z licencją, wykonującego przewozy - mówi Sylwia Mosiek. Fot. Mat. pras.

W Brześciu, po stronie białoruskiej, i po polskiej w Małaszewiczach, jest po kilka terminali przeładunkowych. Panuje tam duży tłok. Na szlaku kolejowym odbywają się remonty. Przepustowość jest bardzo mała. Przewoźnicy niemalże walczą o dostęp do torów. Tak jest na granicy wschodniej. A jak wygląda transport towarów na Zachód? Mówi o tym Sylwia Mosiek, dyrektor handlowy Captrain Polska, która przedstawia też plany firmy na rok 2021 i ocenia sytuację na rynku.

  • Płynny przejazd pociągu przez dwa lub więcej europejskich krajów to dla przewoźników kolejowych bardzo cenna możliwość, redukująca koszty i skracająca czas transportu.
  • Z lokomotywami multisystemowymi nie ma większego problemu. Przeszkodą we wprowadzaniu interoperacyjności kolei są kadry. Brakuje maszynistów posiadających uprawnienia do jazdy nie tylko w Polsce.
  • Prognoza na rok 2021? - Jeśli chodzi o transport intermodalny, to jestem raczej spokojna. Martwię się jednak o otoczenie rynkowe. Pojawiło się bardzo wiele nowych licencji przewozowych, jest bardzo dużo niezagospodarowanego taboru, ceny spadają - mówi Sylwia Mosiek, dyrektor handlowy Captrain Polska.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Tłok na granicach Polski. W cenie maszynista, który nie blokuje toru

  • TS 2021-02-03 20:56:20
    Prosty krok dla zwiększenia efektywności
  • ooo 2021-01-29 12:11:08
    Zasady i oznakowanie kolejowe powinno być w całej UE takie samo, a zdobycie uprawnień w dowolnym kraju UE powinno dawać prawo do prowadzenia pociągu w każdym kraju UE. Tak samo powinno być ze sposobem zasilania w niektórych krajach mamy prąd zmienny zasilający pociągi w innych prąd stały. Czyli jest totalny chaos. Tak samo jest z przepisami ruchu drogowego, w Polsce skrzyżowanie odwołuje znaki, w innych krajach odwołuje oznakowanie. W Polsce teren zabudowany ma osobny znak w innych teren zabudowany to nazwa miejscowości.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.172.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!