PARTNERZY PORTALU

Transport drogowy. Zmiany w Kodeksie karnym batem na nieuczciwych pośredników

Transport drogowy. Zmiany w Kodeksie karnym batem na nieuczciwych pośredników
Według ZMPD, spadek pracy przewozowej polskich firm na skutek pandemii wynosi około 20-30 proc. Fot. Shutterstock.com
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Adrian Ołdak
    Adrian Ołdak
  • Dodano: 06-06-2020 14:00

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych przechodzi do ofensywy w wojnie z nieuczciwymi pośrednikami, którzy - zdaniem przewoźników - niszczą ich branżę. W czasie pandemii koronawirusa to szczególnie bolesne. Listy w tej sprawie dostali wicepremier Jadwiga Emilewicz, minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro i minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk.


  • Firmy-krzaki, które nie płacą za zamówione usługi, stały się utrapieniem polskich przedsiębiorstw transportowych.
  • Branża jest zaskoczona. Kłopoty z płatnościami bywają na Wschodzie. A tu rodacy robią to rodakom...
  • Patologiczna sytuacja jest wynikiem nieszczelności systemu. Uszczelnić go może tylko państwo.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Transport drogowy. Zmiany w Kodeksie karnym batem na nieuczciwych pośredników

  • Jadwiga 2020-06-08 10:44:17
    Problem jest prze de wszystkim w tym ,że to państwo nie działa i jest rajem dla małych kombinatorków. Wiele rzeczy się nie egzekwuje, bo pływanie w mętnej wodzie wielu ludziom pasuje. 1. Dlaczego Sąd internetowy nie działa jak należy , dlaczego sprawy o zapłatę za usługę transportową są co do zasady odsyłane do Sądów Rejonowych z uzasadniem ,ze sprawa jest skomplikowana. Co jest nie prawdą , Czysty list CMR to podstawowa i jeżeli takowy jest powinien być nakaz , a nie odsyłanie do Sądu rejonowego. Dlaczego nie ma kar za oświadczanie nieprawdy i robienie w Sądzie obstrukcji ( bo prawa ma tylko dłużnik , nie wierzyciel) Mam sprawę, która ciągnie się już 4 lata , bo najpierw do e-Sądu dłużnik oświadczył , że nie było stosunków hanldowych ( nieprawda), potem w normalnym Sądzie postawił 3 zarzuty zwrotne zmyślone z wyjaśnieniem ,, z ostrożności procesowe,, potem zażądał rozprawy przy uczestnictwie stron , na która się nie stawił. Teraz leci w gumę z komornikiem - cały czas działa i się śmieje. Jak narobił długów działalność przeniósł z małego miast do Warszawy bo tam sprawy w Sądzie długo się ciągną i można dłużej się ślizgać. I ja uważam ,że winę za to ponosi państwo bo na to pozwala. Żaden nowy przepis nic nie da , jak nie będą działać Sądy a prawo nie będzie egzekwowane. Niech mi ktoś wskaże kogoś kto z obecnej gwarancji pośrednika skorzystał. # razy we wniosku do Komornika podałam Gwarancję pod licencję dłużnika i nic z tego nie wynikło. Jak działa KRS , skoro można być wspólnikiem i Prezesem w 270 Spółkach - działalność transportowa i pośrednictwo z których 2669 nie działa , nie jest wyrejestrowana i ma zaległości w płaceniu zobowiązań. Dlaczego prawo pozwala na zarejestrowanie następnej o tym samym profili z kapitałem 5000 zł. Nie może być dozwolone zakładanie spółek z kapitałem 5000 zł dla działalności gdzie obraca się milionami cudzych pieniędzy. Uporządkujmy najpierw to co opisałam, egzekwujmy już teraz to na co to ułomne prawo pozwala , a potem twórzmy nowe przepisy. Wielu przewoźników też bawi się w pośrednictwo i też nie płaci swoich zobowiązań innym przewoźnikom. Ale to jest tak ja mam problemy i dlatego nie płacę , a ten za płotem to jest złodziej. Nie ma w środowisku naprawdę merytorycznej dyskusji . O Sądach , KRS , powodach zatorów płatniczych , dampingowych cenach , etyce ,podkupywaniu klientów dyskusji nie ma. Zawsze gdy coś złego dzieje się na większą skalę jest Burza i to jest główne źródło problemów. A problem jest w tym, że my jako państwo pozwalamy panoszyć się kombinatorom. Dlaczego nie płacące w terminie firmy nie spotykają się z ostracyzmem, dlaczego akceptujemy zlecenia na 5 stron z głupimi niewykonalnymi klauzulami - ( jakoś to będzie , może mnie się nie przytrafi takie zdarzenie), dlaczego są akceptowane zlecenia które w swej treści w zasadzie wyłączają KONWENCJĘ CMR , a wymagają aby jechać na liście CMR. A no dlatego, że trzeba to zlecenie przeczytać i wiedzieć , co jest w konwencji. Praktycznie Konwencja u nas nie działa , wszystkie zlecenia to są umowy cywilne zawierające wątpliwie pod względem zgodności z prawem klauzule. Ale to pasuje małym kombinatorkom , bo jak zlecenie daje kombinatorek i bierze kombinatorek to to tak działa. Zapraszam do prawdziwie merytorycznej dyskusji. Bo zmienić trzeba bardzo dużo. Wprowadzenie nowej Gwarancji spowoduje to, że za 3 lata będziemy znowu dyskutować. Dzisiaj nie Państwo nie potrafi egzekwować posiadanie licencji i gwarancji to jak wyegzekwuje w nowej formie gwarancję. Na platformach transportowych działają tacy , którzy nie posiadają licencji na pośrednictwo , mało nie wiedzą ,że jest potrzebna. Firmy transportowe, które jeżdżą samochodami do 3,5 DMC nie potrzebują zgodnie z prawem licencji na transport(wyłączone z Ustawy a transporcie drogowym) ale tylko wówczas , gdy realizuje usługę zarejestrowanym na siebie samochodem , jak cokolwiek podzleci musi mieć licencję na pośrednictwo. Kto to sprawdza, a niestety bawią się w pośrednictwo nie posiadając licencji. Niestety nie wszystkie platformy transportowe to sprawdzają, bo są takie które działają jak biuro ogłoszeń i o Ustawie o Transporcie drogowym nie maja pojęcia.
    • Hiob 2020-06-10 17:14:32
      Zapytaj się posłów konfederacji oni Ci wyjaśnia... Po co kolejne przepisy licencje itp. Niech żyje wolnosc gospodarczą. Jak to było chcącemu nie dzieje się krzywda.
  • Jarek 2020-06-07 07:04:55
    Czas najwyższy. Te pseudo spedycję bez żadnej licencji, zabezpieczenia finansowego pożerają całą prace z rynku potem okrokojoną wystawić przewoźnikom posiadającym Licencje i inwestyjacymi własne pieniądze by potem czekać miesiącami na wątpliwą zapłatę będąc jeszcze przy tym wyśmiewanym.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.119.29
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!