PARTNERZY PORTALU

Trzęsienie ziemi w PKP Cargo. Odchodzi prezes i prawie cały zarząd

Trzęsienie ziemi w PKP Cargo. Odchodzi prezes i prawie cały zarząd
Czesław Warsewicz, był prezesem zarządu PKP Cargo od marca 2018 r. do października 2021 r. Fot. PTWP
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Adrian Ołdak
    Adrian Ołdak
  • Dodano: 18-10-2021 15:56

Rada Nadzorcza PKP Cargo odwołała 18 października Czesława Warsewicza z funkcji prezesa zarządu spółki. Stanowiska stracili także: Leszek Borowiec - członek zarządu ds. finansowych, Witold Bawor - członek zarządu ds. operacyjnych i Piotr Wasaty - członek zarządu ds. handlowych. Jednocześnie Rada Nadzorcza postanowiła delegować zasiadającego w niej Władysława Szczepkowskiego do wykonywania czynności prezesa zarządu spółki na okres nie dłuższy niż trzy miesiące.

  • Uchwały Rady Nadzorczej weszły w życie z chwilą podjęcia. Przyczyny odwołania nie zostały wskazane.
  • Władysław Szczepkowski, pełniący obowiązki prezes PKP Cargo, zarządzał spółką jeszcze przed jej wejściem na giełdę, w latach 2005-2007.
  • Czesław Warsewicz w sierpniu podczas konferencji wynikowej zapewniał, że na rynku kończy się okres niskich cen, co pomoże zrównoważyć koszty największego w Polsce kolejowego przewoźnika towarowego.
W wyniku dokonanych zmian skład zarządu PKP Cargo przedstawia się następująco: Władysław Szczepkowski - prezes zarządu, Zenon Kozendra - członek zarządu - przedstawiciel pracowników.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SPÓŁKI

KOMENTARZE (13)

Do artykułu: Trzęsienie ziemi w PKP Cargo. Odchodzi prezes i prawie cały zarząd

  • Lindsay 2021-10-21 08:06:10
    Ta firma to relikt przeszłości. Na każdym strzebli przerost administracji. Do tego kilkanaście związków zawodowych. Z których każdy ma inne zdanie . Do tego antyczny tabor kolejowy wagony na biegu uszczelniane pianką . Lokomotywy których świetność przypadała na lata 80te. A kilka nowych Dragonów pełni rolę medialną jeżdżą od sekcji do sekcji po Polsce żeby Naczelnicy mogli sobie zdjęcia w nich porobić. O zarobkach nawet nie chcę się rozpisywać bo to dramat. A jeśli ktoś ma wątpliwości to proszę zapytać o podstawę na a umowie o pracę która u niewielu przekracza 2400zł. Ludzi pracują w Cargo z przyzwyczajenia . Jak się z tym porządku nie zrobi to nie ma co myśleć o przewozach intermedialnych czy lokomotywach wodorowych bo to opowieści z mchu i paproci.
  • Marcin 2021-10-20 17:04:01
    Najgorszą pandemią która już od sześciu lat toczy ten kraj i Spółki Skarbu Państwa jest PiS. I jeśli tej zarazy nie usuniemy to nie mamy co liczyć na uzdrowienie naszego kraju.
  • Alex 2021-10-19 19:52:41
    PKPC to bankrut.
  • Obserwator 2021-10-19 12:25:33
    Znam gościa i uważam go za fachowca w dziedzinie kolejnictwa i na pewno w zarządzaniu strategicznym. Jestem zaskoczony, bo cel aby z PKP Cargo zrobić operatora logistycznego jest oczywisty i zgodny z tym co też robi konkurencja. Przecież nie można skupiać się tylko na przewozach węgla. Szkoda, że nigdzie nie podano przyczyn odwołania grupy ludzi z Zarządu. Albo mają coś dużego na sumieniu albo może ORLEN postanowił zostać przewoźnikiem narodowym.
    • james bond 2021-10-19 12:59:56
      Fachowiec w branży i znający na dodatek kilka języków obcych Narodowi to musi być z grupy "cwaniaków" jak ją zdefiniował w wywiadzie sam Wuc...
    • jacek 2021-10-21 23:54:15
      Żaden to fachowiec. To gość, który przyczepił się kilkanaście lat temu do PiS-u i wszystkie stanowiska otrzymał z powodów, nazwijmy to, towarzyskich. Bez PiS-u u władzy i możliwości zatrudnienia się w państwowych spółkach jego kariera, no cóż, nie była powalająco dynamiczna. Jako prezes PKP Cargo był niedecyzyjny, robił kolejne konferencje o niczym, były jakieś szumne obietnice, a tymczasem udział w rynku jak spadał, tak spada dalej. Tabor to powoli muzeum. Bezinwestycyjny model "rozwoju". Szkoda tylko, że powodem odwołania jest polityka, a nie czynniki merytoryczne...
  • Jacek 2021-10-19 10:29:35
    Nie znam się na przewozach cargo, ale nie wyciągałbym wniosków personalnych bez gruntownej analizy przyczyn, bo być może dramat spowodowała pandemia.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.136.189
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!