Tu nie ma korków. DCT Gdańsk inwestuje i poszerza wąskie gardło

Tu nie ma korków. DCT Gdańsk inwestuje i poszerza wąskie gardło
Budowa trzeciego nabrzeża w DCT stworzy możliwości pozyskania nowych połączeń i armatorów. Fot. Mat. pras. DCT
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Stefaniak
    Piotr Stefaniak
  • Dodano: 07-08-2021 06:00

- Z powodu ograniczeń infrastrukturalnych mamy obecnie jedno miejsce do cumowania i obsługi megastatków, a w praktyce – przyjęcia dwu wielkich kontenerowców tygodniowo. To wąskie gardło usuniemy wraz z budową trzeciego nabrzeża w 2024 roku, zwiększając jednocześnie potencjał przeładunkowy do 4,5 mln TEU – mówi Charles Baker, prezes DCT Gdańsk.

  • Po spadku przeładunków kontenerów w 2020 r. o 7,2 proc., DCT w tym roku odnotowuje silny ich wzrost, w I półroczu o 9 proc. To pokazuje, że polska gospodarka szybko się odradza, a linie żeglugowe łączącymi Daleki Wschód z Gdańskiem korzystają z tego ożywienia.
  • Ambicją zarządu DCT i Portu Gdańsk jest przyciągnięcie bezpośrednich serwisów żeglugowych z głównych światowych korytarzy transportowych, w tym do/z USA, Ameryki Łacińskiej, Bliskiego Wschodu i Indii, a z Dalekiego Wschodu.
  • Zarząd DCT liczy na możliwość rozszerzenia działalności logistycznej poza Gdańsk. Być może zainwestuje także w operatorów kolejowych i spółki infrastruktury kolejowej.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Tu nie ma korków. DCT Gdańsk inwestuje i poszerza wąskie gardło

  • gosc 2021-08-10 14:08:12
    płolytycy jak chcą pomoc , to: 1. Niech zostawią to sobie , a zwizkowe nieroby jak tam będę chciały niszczyć , to ich za łeb i na szparagii. 2. Niech procedury celne trwają tyle co np w Hamburgu i koszty urzędowe niech będą mniejsze. Zabierzemy trochę kasy z handlu niemcom, holendrom itd Przecie ten port to ile już do budzetu daje 5 mld zł rocznie ?
  • Tadeo 2021-08-09 13:34:26
    na wodzie to może korków jeszcze nie ma, ale dojazd do portu w Gdyni jest dramatycznie zły, brakuje połączenia obwodnicy Trójmiasta z portem inne niż drogą Kwiatkowskiego, która nie spełnia norm. Poza wszystkim 3 mies. w sezonie letnim drogi przez miasto obsługują szturm na Bałtyk - to jest zwykły horror, a w połączeniu z TIR'ami jest doble-horror. Trzeba jak najszybciej zamienić deklarację dot. budowy Drogi Czerwonej w działanie, dopiero wówczas hub-logistyczny, jakim mają się stać porty Gdańska i Gdyni, osiągnie właściwą skalę obrotu!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.199.4
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!