PARTNERZY PORTALU

Unia nie da pieniędzy na ważną dla Polski inwestycję. Pomóc ma państwo

Unia nie da pieniędzy na ważną dla Polski inwestycję. Pomóc ma państwo
Możliwości przeładunkowe Małaszewicz to dziś kilkanaście pociągów dziennie. Ile przładowuje się dziś, nie wiadomo. Fot. Mat. pras.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Adrian Ołdak
    Adrian Ołdak
  • Dodano: 27-06-2022 18:00

Unia Europejska nie dołoży swoich pieniędzy do budowy Parku Logistycznego Małaszewicze. Wszystko wskazuje, że zadanie to weźmie na siebie państwo. Małaszewicze to brama do Unii Europejskiej na Nowym Jedwabnym Szlaku, dokładniej w jego północnym korytarzu, wiodącym przez Rosję i Białoruś. Po agresji Rosji na Ukrainę przewozy tą drogą zmalały, ale w ostatnim czasie, po bojkocie połączenia, niektóre firmy na nie wracają.

  • Komisja Europejska odmówiła z przyczyn budżetowych finansowania budowy Parku Logistycznego w Małaszewiczach. Wobec sytuacji na wschodniej granicy UE nie uznano projektu za pilny.
  • Udział państwa w rozbudowie Małaszewicz łączy się z przejęciem odpowiedzialnej za inwestycję spółki Cargotor przez PKP PLK.
  • Zdaniem Andrzeja Sokolewicza, prezesa Cargotoru, zmiana struktury własnościowej to rzecz wtórna w stosunku do tego, że państwo polskie przejmuje całkowitą odpowiedzialność za to, co będzie realizowane w Małaszewiczach.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (9)

Do artykułu: Unia nie da pieniędzy na ważną dla Polski inwestycję. Pomóc ma państwo

  • marek11 2022-07-01 06:59:33
    Na tym polega UE. My wpłacamy naszą składkę jak "leci" a dostajemy pieniądze z UE na projekty, które zatwierdzi urzędnik i które są po myśli UE. Bo np. na lotniska nie dostaniemy...
  • Derlatka 2022-06-28 11:21:41
    Projekt rozbudowy Małaszewicz jest b.dobrze przygotowany. Jednak konieczne obecnie transportowe projekty na granicy z Ukrainą nie istnieją. Ukraina nie była do wojny z Rosją nimi zainteresowana. Nawet zamknęła na 2 tygodnie przez rosyjskim atakiem jedyny kolejowy szlak szerokotorowy do polski, aż na Śląsk (przypadek?). Teraz Unia chce wyasygnować nadzwyczajne środki na szlaki transportowe do/z Ukrainy. Nie ma tego złego...
  • Biatel 2022-06-27 22:05:14
    A może cofnąć się pamięcią o kilkadziesiąt lat i przypomnieć jak A1 rodziła się w bólach, a wzdłuż zachodniej granicy do dzisiaj ciągłej, szybkiej i kompletnej drogi do dzisiaj brak. A co do przebiegu jedwabnego szlaku - można dowodzić, że droga z ominięciem tych 2 państw jest możliwa, ot 2 morza, 4 przeładunki i już, jednak Polska nie jest już w tym układzie hubem na Europę.
  • 2kbb 2022-06-27 20:24:31
    Ta odmowa finansowania jest wprost zwiazana z blokada Litwy transportu towarow z Rosji przez Bialorus do Kaliningradu. Komisja widzi ze PL koordynuje te działania i aby nie bylo alternatywy przez Sankt Petersburg...! Brawo Polska i Litwa. Musimy sami to sfinansowac czy wykorzystac London City
  • Zeghar 2022-06-27 18:45:50
    Żaden problem. Należy do opłaty przeładunkowej dla towarów mających trafić docelowo poza granice RP dołożyć dodatkową opłatę wyrównawczą.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.210.132.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!