Ustawa o przyspieszeniu CPK. Kontrowersje wewnątrz rządu

Ustawa o przyspieszeniu CPK. Kontrowersje wewnątrz rządu
Centralny Port Komunikacyjny ma być lotniczym hubem dla Europy Środkowej i Wschodniej. Fot. Mat. pras. / wizualizacja
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: WS
  • Dodano: 02-12-2021 18:15

Przedmiotem uzgodnień międzyresortowych stał się projekt ustawy o usprawnieniu procesu inwestycyjnego Centralnego Portu Komunikacyjnego. Okazało się, że w samym rządzie jest dużo wątpliwości. Kontrowersje między resortami finansów i infrastruktury dotyczyły m.in. wpływu projektowanych rozwiązań na budżet państwa.

  • Uwagę skupiono na artykule dającym możliwość uchylenia niektórych przepisów o zasadach zarządzania mieniem państwowym oraz na tym, że minister właściwy do spraw finansów publicznych może przekazać Spółce Celowej skarbowe papiery wartościowe z przeznaczeniem na podwyższenie kapitału zakładowego.
  • Uwzględnienie wspomnianych przepisów zdaniem resortu finansów "może doprowadzić do destabilizacji rynku skarbowych papierów wartościowych, wzrostu wydatków budżetu państwa oraz wzrost deficytu i długu sektora instytucji rządowych i samorządowych". 
  • Ministerstwo Infrastruktury uspokaja jednak, że pomimo wprowadzenia dynamicznego mechanizmu planowania finansowego inwestycji, limit pozostanie zawsze pod kontrolą Rady Ministrów.
Projekt ustawy ma na celu usprawnienie procesu inwestycyjnego, a jej rozwiązania mają również wpływać na pobudzenie gospodarki w okresie wychodzenia z recesji spowodowanej koronawirusem. Zaproponowano przekształcenie Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze w spółkę prawa handlowego, a następnie wniesienie jej akcji na podwyższenie kapitału spółki Centralny Port Komunikacyjny.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (5)

Do artykułu: Ustawa o przyspieszeniu CPK. Kontrowersje wewnątrz rządu

  • gesia 2021-12-03 09:01:15
    i nie będzie to nasze ostatnie słowo! Zrobimy jeszcze misia.
    • Skąd was biorą? 2021-12-03 14:17:17
      Ale ty głupi(a) jesteś.
  • Angela Kozłowska 2021-12-02 21:25:19
    CPK musi powstać bez względu na koszty! Ta inwestycja będzie przełomowa a 30 czy 40 mld to dla Polski bułka z masłem .
    • oddziałowa 2021-12-03 13:08:02
      Prosimy na sale .Obchód ordynatora
    • wiesław nowak 2021-12-03 20:02:57
      No cóż , nie masz racji Budowa CPK i KDP musi sie ekonomicznie spinać, bo finansowana jest z pieniędzy polskich podatników Sukienkę można sobie kupić nie oglądając sie na koszty, szczególnie jak facet za to płaci Budowa CPK ma sens w zakresie podstawowym, przynajmniej na początku, przyjmując zasilanie inwestycji pozyskiwanymi środkami finansowymi ze sprzedaży atrakcyjnych gruntów z wygaszanego warszawskiego lotniska Okęcie Zamknięcie pasa krótkiego sprawi uwolnienie terenu w pasie al Krakowskiej i z drugiej strony, trasy S79 KDP wersji Y, winne być budowane równolegle przy zasadniczej modernizacji szlaków kolejowych, wzajemnie łączących duże aglomeracje miejskie KDP ma głownie służyć przewozom pasażerów między dużymi ośrodkami miejskimi a nie małymi miasteczkami, jak obecni decydenci planują Do tego służą dalekobieżne pociągi a nie super ekspresy Obstaje za zmianą rozgałęzienia Y w KDP, z Sieradza na Kalisz, tak by nie pomijać 250 tysięcznej aglomeracji Kalisz/Ostrów, w relacji z Wrocławiem Pozwoli to dodatkowo uzyskać szybkie połączenie KDP, Poznania z Wrocławiem

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.214.216.26
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!