PARTNERZY PORTALU

Ustawa o przyspieszeniu CPK. Kontrowersje wewnątrz rządu

Ustawa o przyspieszeniu CPK. Kontrowersje wewnątrz rządu
Centralny Port Komunikacyjny ma być lotniczym hubem dla Europy Środkowej i Wschodniej. Fot. Mat. pras. / wizualizacja
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: WS
  • Dodano: 02-12-2021 18:15

Przedmiotem uzgodnień międzyresortowych stał się projekt ustawy o usprawnieniu procesu inwestycyjnego Centralnego Portu Komunikacyjnego. Okazało się, że w samym rządzie jest dużo wątpliwości. Kontrowersje między resortami finansów i infrastruktury dotyczyły m.in. wpływu projektowanych rozwiązań na budżet państwa.

  • Uwagę skupiono na artykule dającym możliwość uchylenia niektórych przepisów o zasadach zarządzania mieniem państwowym oraz na tym, że minister właściwy do spraw finansów publicznych może przekazać Spółce Celowej skarbowe papiery wartościowe z przeznaczeniem na podwyższenie kapitału zakładowego.
  • Uwzględnienie wspomnianych przepisów zdaniem resortu finansów "może doprowadzić do destabilizacji rynku skarbowych papierów wartościowych, wzrostu wydatków budżetu państwa oraz wzrost deficytu i długu sektora instytucji rządowych i samorządowych". 
  • Ministerstwo Infrastruktury uspokaja jednak, że pomimo wprowadzenia dynamicznego mechanizmu planowania finansowego inwestycji, limit pozostanie zawsze pod kontrolą Rady Ministrów.
Projekt ustawy ma na celu usprawnienie procesu inwestycyjnego, a jej rozwiązania mają również wpływać na pobudzenie gospodarki w okresie wychodzenia z recesji spowodowanej koronawirusem. Zaproponowano przekształcenie Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze w spółkę prawa handlowego, a następnie wniesienie jej akcji na podwyższenie kapitału spółki Centralny Port Komunikacyjny.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (5)

Do artykułu: Ustawa o przyspieszeniu CPK. Kontrowersje wewnątrz rządu

  • gesia 2021-12-03 09:01:15
    i nie będzie to nasze ostatnie słowo! Zrobimy jeszcze misia.
    • Skąd was biorą? 2021-12-03 14:17:17
      Ale ty głupi(a) jesteś.
  • Angela Kozłowska 2021-12-02 21:25:19
    CPK musi powstać bez względu na koszty! Ta inwestycja będzie przełomowa a 30 czy 40 mld to dla Polski bułka z masłem .
    • oddziałowa 2021-12-03 13:08:02
      Prosimy na sale .Obchód ordynatora
    • wiesław nowak 2021-12-03 20:02:57
      No cóż , nie masz racji Budowa CPK i KDP musi sie ekonomicznie spinać, bo finansowana jest z pieniędzy polskich podatników Sukienkę można sobie kupić nie oglądając sie na koszty, szczególnie jak facet za to płaci Budowa CPK ma sens w zakresie podstawowym, przynajmniej na początku, przyjmując zasilanie inwestycji pozyskiwanymi środkami finansowymi ze sprzedaży atrakcyjnych gruntów z wygaszanego warszawskiego lotniska Okęcie Zamknięcie pasa krótkiego sprawi uwolnienie terenu w pasie al Krakowskiej i z drugiej strony, trasy S79 KDP wersji Y, winne być budowane równolegle przy zasadniczej modernizacji szlaków kolejowych, wzajemnie łączących duże aglomeracje miejskie KDP ma głownie służyć przewozom pasażerów między dużymi ośrodkami miejskimi a nie małymi miasteczkami, jak obecni decydenci planują Do tego służą dalekobieżne pociągi a nie super ekspresy Obstaje za zmianą rozgałęzienia Y w KDP, z Sieradza na Kalisz, tak by nie pomijać 250 tysięcznej aglomeracji Kalisz/Ostrów, w relacji z Wrocławiem Pozwoli to dodatkowo uzyskać szybkie połączenie KDP, Poznania z Wrocławiem

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.161.98.96
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!