PARTNERZY PORTALU

W 2025 r. kierowcy pojadą nowym odcinkiem S7 - koszt budowy to 2 mld zł

W 2025 roku planowane jest oddanie do użytku blisko 13 km odcinka trasy S7 na odcinku Warszawa - Kiełpin Fot. Shutterstock.com

W 2025 roku planowane jest oddanie do użytku blisko 13 km odcinka trasy S7 na odcinku Warszawa - Kiełpin - poinformowali w środę przedstawiciele GDDKiA. Przetarg na budowę ma zostać ogłoszony do końca 2020 r., a jej koszt ma wynieść prawie 2 mld zł.

  • W środę w Warszawie przedstawiciele stołecznego oddziału GDDKiA oraz firmy Value Engineering podpisali umowę na stworzenie koncepcji programowej (wstępnego projektu technicznego) dla trasy S7 na odcinku Kiełpin-Warszawa.
  • P.o. dyrektora oddziału GDDKiA w Warszawie Jarosław Wąsowski wyjaśnił na konferencji prasowej, że wykonawca będzie miał 12 miesięcy na przygotowanie odpowiedniej dokumentacji. Wartość zamówienia to ponad 4 mln zł.
  • Nowa trasa będzie miała 12,9 km i zaczynać się będzie w okolicach Dziekanowa Leśnego i kończyć na istniejącej trasie S8 na stołecznym węźle NS. Budowa potrwa do 2025 roku, a szacunkowy koszt inwestycji to ponad 1,9 mld zł.

Nowa trasa będzie miała 12,9 km i zaczynać się będzie w okolicach Dziekanowa Leśnego i kończyć na istniejącej trasie S8 na stołecznym węźle NS. Droga przebiegać będzie przez gminy Łomianki, Izabelin oraz przez stołeczne dzielnice Bielany i Bemowo. Na trasie ma powstać pięć węzłów oraz dwa tunele, które mają mieć razem ponad 2 km długości. Nowy odcinek ma mieć dwie jezdnie w obie strony po trzy pasy.

Wąsowski poinformował, że przetarg na budowę nowej trasy ma zostać ogłoszony pod koniec 2020 roku, a umowa ma być podpisana w 2021 roku. Budowa potrwa do 2025 roku, a szacunkowy koszt inwestycji to ponad 1,9 mld zł.

Jak wynika z wypowiedzi dyrektora, całą S7 od Warszawy do północnej granicy Mazowsza będziemy mogli pojechać właśnie w 2025 r. W 2021 roku oddany do użytku ma być najdłuższy odcinek (70 km) od granicy województwa do Płońska. Inny - 9 km - odcinek (Kiełpin - Czosnów) ma być przejezdny w 2024 roku.

P.o. dyrektora generalnego GDDKiA Tomasz Żuchowski poinformował ponadto, że "w niedługim czasie" dyrekcja ma wybrać jedną z czterech koncepcji przebiegu dużej obwodnicy Warszawy. Dodał, że na pierwsze efekty, czyli oddanie pierwszych odcinków planowanej trasy, trzeba będzie poczekać ok. 10 lat.

Żuchowski wyjaśnił, że przez rok w GDDKiA trwały prace nad "studium korytarzowym", czyli potencjalnymi możliwościami przebiegu dużej obwodnicy stolicy.

Pierwszy wariant przewiduje trasę o długości 380 km, z czego ok. 100 km jako autostrada - A1 (Toruń - proponowany węzeł Grabowiec) - Płock - Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej - OAW (opcja w sąsiedztwie Tłuszcza). Szacunkowa wartość inwestycji to 24,1 mld zł.

Drugi wariant, A1 (Toruń - istniejący węzeł Lubicz) - Płock - Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (opcja nawiązująca do przebiegu DK50 i DK62 na południe od Wyszkowa) ma mieć długość 412 km, z czego ok. 110 km jako autostrada. Szacowana wartość to 26 mld zł.

Trzeci wariant, A1 (Włocławek - istniejący węzeł Włocławek Północ) - Płock - Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (według opcji jak dla wariantu pierwszego z korektami w rejonie Sochaczewa i Piaseczna), o długości 362 km, z czego ok. 95 km jako autostrada. Planowana wartość w tym przypadku to 22,9 mld zł.

Ostatni czwarty wariant, A1 (Ciechocinek/Włocławek - proponowany węzeł Brudnowo) - Płock - Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (według opcji jak dla wariantu drugiego z korektami w rejonie Sochaczewa, Piaseczna i Wyszkowa), zakłada że obwodnica będzie miała 398 km, z czego ok. 105 km jako autostrada. Szacunkowy koszt to 25,4 mld zł.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (2)

  • Damian 2019-09-19 13:22:11
    1 km za 147 mln pln czyli około 147 tys. Za metr bieżący. Budują na bagnach? Może trasa będzie z 4 pasami ruchu. Wow
    • ehhhh 2019-09-20 22:14:41
      umiesz czytać ze zrozumieniem? Będą m.in. 2 tunele w sumie 2km tunelu.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.2.109
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!