W chińskich portach rosną góry kontenerów z nieodebranymi towarami

W chińskich portach rosną góry kontenerów z nieodebranymi towarami
W chińskich portach rosną góry kontenerów z nieodebranymi towarami Fot. ZMP w Hongkongu
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Stefaniak
    Piotr Stefaniak
  • Dodano: 06-04-2020 17:35

Transport morski dopadło wiele plag, pomijając okresowe sztormy na ciepłych morzach. Na kwiecień i maj nie przewiduje się poprawy sytuacji.

W pierwszych dwóch miesiącach 2020 r. eksport z Chin, fabryki świata, zmalał o 17,2 proc. Gdy ruszyła tam produkcja na początku marca, eksport zdusił gwałtownie malejący popyt w Europie i Ameryce. Z powodów administracyjnych zakazów spadły zamówienia handlu.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: W chińskich portach rosną góry kontenerów z nieodebranymi towarami

  • Damian 2020-04-12 17:35:14
    Konsumpcjonizm - co sezon nowy telefon, telewizor, ciuchy, agd itp. No to teraz niech zamrożą wypuszczanie czegokolwiek nowego dopóki nie upłynnią obecnego towaru.
  • Poszkodowany 2020-04-07 22:26:55
    Niech sobie teraz ten towar STOŁKI MATOŁKI z chińskiej partii wsadzą wszyscy po równo w dupe. Za to co uczynili reszcie świata!
  • Rafał 2020-04-07 12:07:04
    niestety autor cos źle przetłumaczył oryginalny artykuł, góry kontenerów z nieodebranymi towarami to co najwyżej mogłyby zacząć rosnąć w Europie i USA, bo to są główne porty docelowe dla towarów z Chin, a nie miały kiedy urosnąć, bo najpierw był chiński nowy rok, a później Chiny sie na dobry miesiąc zamkneły i wtedy faktycznie rosły góry kontenerów u nich, ale to były kontenery z towarem przeznaczonym na rynek chiński, np. artykuły spożywcze w kontenerach chłodzonych
  • Martin 2020-04-06 21:42:24
    Proszę autora artykułu skąd wziął informację że koszty postoju, nieodebranego towaru pokryja firmy ubezpieczeniowe? Czy występuje tutaj szkoda w transporcie? Towar uległ uszkodzeniu? Koszty postoju w porcie pokrywa albo nadawca albo odbiorca / w zależności od warunków dostawy/ .W wypadku FOB a tak jest w większości transakcji to exporter chiński płaci koszty portowe postojowe .Oczywiście może przerzucić je na stronę która nie odbiera kontenera ale to już zależy od dogadania się między stronami i o ile ta druga strona jeszcze nie zbankrutowala...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.47.87
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!