W PE znów ścierają się interesy przewoźników drogowych i kolejowych

Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego wydała swój komunikat w sprawie blokowania przez UE pewnych rozwiązań, które mogą przyczyniać się do poprawy efektywności transportu samochodowego, czyli sprzyjać też ograniczeniu emisji spalin.

Własne wady sektora kolejowego nie powinny uniemożliwiać wprowadzania usprawnień przez transport drogowy - stwierdza IRU.

Jej komunikat odnosi się w szczególności do sprawozdania eurodeputowanego Jörga Leichtfrieda. Wynika z niego, że wyzwaniem dla UE jest ograniczenie wagi i rozmiarów ciężarówek i zespołów ciężarowych, komentuje IRU.

Stoi to w sprzeczności z postulatami środowiska przewoźników, aby m.in. nadać lepszy kształt aerodynamiczny 6,5 mln ciągnikom samochodowym, co kierowcom nie tylko zapewni lepszą widoczność i przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, lecz ograniczy też zużycie paliwa i tym samym emisję spalin. Chodzi w szczególności o spojler, montowany z tyłu ciężarówki.

- Jest to zaskakujące i głęboko rozczarowujące, że raport PE ma na celu ograniczenie poprawy aerodynamiczności ciężarówek – powiedział pełnomocnik generalny IRU, Michael Nielsen. - To krótkowzroczne i dogmatyczne, a po prostu ma na celu uniknięcie możliwych zmian kilka tysięcy wagonów, przewożących zestawy samochodowe.

Raport posła Leichtfrieda ma na celu ograniczenie długości klapy aerodynamicznej do zaledwie 50 cm, co – według IRU – nie wystarczy do osiągnięcia znaczących długoterminowych zysków środowiska. Pierwotnie, Komisja Europejska zalecała montaż spojlerów o długości 200 cm.

Według IRU, proponowane przez parlament ograniczenie dotyczyłyby ograniczonej liczby wagonów kolejowych, wykorzystywanych do jedynie na tzw. autostradach

Ograniczenie dąży do utrzymania zdolności do ciężarówki przewozić na bardzo ograniczoną liczbę wagonów kolejowych, wykorzystywane w transporcie przewozów intermodalnych naczep, co stanowi jedynie 0,17 proc. transportu lądowego w UE.

Ponadto projekt raportu przewiduje zastopowanie pomysłu wykorzystania ponadgabarytowych ciężarówek w ruchu transgranicznym pomiędzy sąsiadującymi krajami. Zablokuje to dalsze próby wprowadzenia na drogi „cięższych, ale bardziej przyjaznych dla środowiska pojazdów, poprawiających wydajność transportu drogowego”, podkreśla IRU. Dotyczyło by to także udziału ciężarówek w przewozach intermodalnych.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W PE znów ścierają się interesy przewoźników drogowych i kolejowych

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.217.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!