W Stadler Polska już budują aluminiowe pociągi dla PKP Intercity

W Stadler Polska już budują aluminiowe pociągi dla PKP Intercity
FLIRT-y dla PKP Intercity montowane są w siedleckim zakładzie Stadler Polska Fot. mat. pras.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: AO
  • Dodano: 21-09-2020 16:14

W siedleckim zakładzie Stadler Polska trwa produkcja pierwszego z 12 pociągów FLIRT w ramach zamówienia od PKP Intercity za ponad miliard złotych brutto. Będą to nowoczesne pojazdy, których pudła zostaną zbudowane z aluminium, a nie ze stali.

Zapraszamy do Katowic na Międzynarodowe Targi Obrabiarek, Narzędzi i Technologii Obróbki TOOLEX. Targi pod patronatem WNP.PL odbędą się 4-6 października 2022 r. - w ich ramach zapraszamy na ciekawą konferencję Nowy Przemysł 4.0. Rejestracja trwa!

  • Pudła nowoczesnych FLIRT-ów wykonano z aluminium, dzięki czemu są lżejsze niż pudła stalowe. Niższa masa pojazdu oznacza mniejsze zużycie energii, a także niższe koszty eksploatacji.
  • W siedleckim zakładzie Stadler Polska kończy się budowa nowej hali o długości 165 m. Powstała w związku z otrzymaniem zamówienia od PKP Intercity.
  • Po zakończeniu programu „PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji”  w 2023 r. tabor przewoźnika będzie w 80 proc. nowy lub zmodernizowany.
Przedmiotem podpisanego w sierpniu 2019 roku kontraktu jest dostawa 12 fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) typu FLIRT wraz z usługą ich utrzymania technicznego przez okres 15 lat. Wartość zamówienia wynosi 1,015 mld zł brutto.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: W Stadler Polska już budują aluminiowe pociągi dla PKP Intercity

  • Paweł 2020-09-26 21:09:38
    Nie wiedziałem, że według IC podróż przez 2/3 Polski to przejazd regionalny. Jechałem kiedyś z Katowic do Warszawy, Dartem, a więc ETZetem dalekobieżnym i nie była to najbardziej komfortowa podróż. A tymczasem IC chce byśmy na dłuższych dystansach podróżowali składem o klasę niższym. To nie ma logiki.
  • Stefan 2020-09-22 13:41:44
    Dlaczego PKP musi pożyczać wagony i lokomotywy od Czechów?
  • Sojer 2020-09-21 20:59:59
    Dziwna ta energooszczędność, skoro pociągi są... Elektryczne. PKP IC zamiast inwestować w dalekobieżną wersję pociągu podmiejskiejskiwgo powinni zainteresować się polskim pociągiem wysokich prędkości, który powstanie w Pesie lub Newagu. Oczywiście Siedlce są w Polsce, ale montując szwajcarskie pociągi regionalne nigdy nie będziemy mieli przemysłu. Tym bardziej, że Szwajcaria zleciła Stadlerowi budowę pociągu wysokich prędkości EC250. To jest program na 10 lat i kilkadziesiąt pociągów, a w tym czasie można zmodernizować linie. Do tego czasu wagony i lokomotywy wystarczą. Kolejne EZT nie pomagają PKP się rozwijać.
  • Andrzej 2020-09-21 19:01:18
    Dlaczego PKP IC chce na trasach Szczecin-Lublin, Szczecin-Kraków i Kraków-Lublin wykorzystywać tabor, jak deklaruje sam producent, przeznaczony do tras regionalnych?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.56.97
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!