PARTNERZY PORTALU

W Stadler Polska już budują aluminiowe pociągi dla PKP Intercity

W Stadler Polska już budują aluminiowe pociągi dla PKP Intercity
FLIRT-y dla PKP Intercity montowane są w siedleckim zakładzie Stadler Polska Fot. mat. pras.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: AO
  • Dodano: 21-09-2020 16:14

W siedleckim zakładzie Stadler Polska trwa produkcja pierwszego z 12 pociągów FLIRT w ramach zamówienia od PKP Intercity za ponad miliard złotych brutto. Będą to nowoczesne pojazdy, których pudła zostaną zbudowane z aluminium, a nie ze stali.

  • Pudła nowoczesnych FLIRT-ów wykonano z aluminium, dzięki czemu są lżejsze niż pudła stalowe. Niższa masa pojazdu oznacza mniejsze zużycie energii, a także niższe koszty eksploatacji.
  • W siedleckim zakładzie Stadler Polska kończy się budowa nowej hali o długości 165 m. Powstała w związku z otrzymaniem zamówienia od PKP Intercity.
  • Po zakończeniu programu „PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji”  w 2023 r. tabor przewoźnika będzie w 80 proc. nowy lub zmodernizowany.
Przedmiotem podpisanego w sierpniu 2019 roku kontraktu jest dostawa 12 fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) typu FLIRT wraz z usługą ich utrzymania technicznego przez okres 15 lat. Wartość zamówienia wynosi 1,015 mld zł brutto.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: W Stadler Polska już budują aluminiowe pociągi dla PKP Intercity

  • Paweł 2020-09-26 21:09:38
    Nie wiedziałem, że według IC podróż przez 2/3 Polski to przejazd regionalny. Jechałem kiedyś z Katowic do Warszawy, Dartem, a więc ETZetem dalekobieżnym i nie była to najbardziej komfortowa podróż. A tymczasem IC chce byśmy na dłuższych dystansach podróżowali składem o klasę niższym. To nie ma logiki.
  • Stefan 2020-09-22 13:41:44
    Dlaczego PKP musi pożyczać wagony i lokomotywy od Czechów?
  • Sojer 2020-09-21 20:59:59
    Dziwna ta energooszczędność, skoro pociągi są... Elektryczne. PKP IC zamiast inwestować w dalekobieżną wersję pociągu podmiejskiejskiwgo powinni zainteresować się polskim pociągiem wysokich prędkości, który powstanie w Pesie lub Newagu. Oczywiście Siedlce są w Polsce, ale montując szwajcarskie pociągi regionalne nigdy nie będziemy mieli przemysłu. Tym bardziej, że Szwajcaria zleciła Stadlerowi budowę pociągu wysokich prędkości EC250. To jest program na 10 lat i kilkadziesiąt pociągów, a w tym czasie można zmodernizować linie. Do tego czasu wagony i lokomotywy wystarczą. Kolejne EZT nie pomagają PKP się rozwijać.
  • Andrzej 2020-09-21 19:01:18
    Dlaczego PKP IC chce na trasach Szczecin-Lublin, Szczecin-Kraków i Kraków-Lublin wykorzystywać tabor, jak deklaruje sam producent, przeznaczony do tras regionalnych?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.85.115
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!