Jesteśmy dziś rentownym przedsiębiorstwem, prowadzimy szereg projektów mających na celu doskonalenie produkcji taboru kolejowego i tramwajowego, także kilka projektów rozwojowych. IV pakiet kolejowy postrzegamy w długim okresie jako szansę dla nas, a nie zagrożenie naszej działalności. Dzisiaj znajdujemy się w sytuacji, gdy możliwy jest do spełnienia każdy ze scenariuszy, również fuzji lub przejęcia naszej spółki - mówi portalowi WNP.PL Hubert Stępniewicz, prezes zarządu H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych.
- Fabryka Pojazdów Szynowych pracuje nad dwunapędowym zespołem trakcyjnym Plus, tj. pociągami z napędem spalinowo-elektrycznym lub elektryczno-bateryjnym, w przyszłości z wykorzystaniem ogniw wodorowych. Fabryka rozwija też rodzinę nowych wagonów pasażerskich do jazdy z prędkością 200 km/h.
- W kontekście rozwoju komponentu kolejowego CPK, zarząd spółki podjął rozmowy z uznanymi producentami europejskimi ws. potencjalnej współpracy przy opracowaniu konstrukcji kolei dużych prędkości.
- Obecnie dyskusja o konsolidacji producentów na polskim rynku kolejowym ma raczej charakter intelektualny niż biznesowy. Nie dojdzie do niej w ciągu najbliższych 3-4 lat.