Wakacyjne loty w Radomiu. Co zrobić, by pierwszy nie był ostatnim?

Wakacyjne loty w Radomiu. Co zrobić, by pierwszy nie był ostatnim?
Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" podpisało w ostatni poniedziałek z Coral Travel Poland list intencyjny: tour operator deklaruje w najbliższych latach chęć wykorzystywania radomskiego lotniska. Fot. PPL
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Adam Sierak
    Adam Sierak
  • Dodano: 08-11-2021 16:44

Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”  i Coral Travel Poland – jeden z czterech największych touroperatorów w Polsce - podpisały dziś list intencyjny w sprawie wykorzystania lotniska w Radomiu. To istotne wydarzenie. Pytanie, co zrobić, by budowany od nowa port lotniczy miał rację bytu i "spinał się" finansowo - nadal pozostaje jednak otwarte.

  • O przyszłości ruchu lotniczego w Radomiu rozmawiamy z Stanisławem Wojterą, prezesem PPL – właścicielem lotniska w Radomiu - oraz Andrzejem Kobielskim, wiceprezesem Enter Air – największych linii czarterowych w Polsce, który lata dla Coral Travel Poland.
  • - To jest pewnie jakiś "stymulator" (podpisanie litu intencyjnego – red.), ale by lotnisko mogło funkcjonować, to potrzebuje około miliona pasażerów rocznie... Od 180 pasażerów raz w tygodniu do miliona to jeszcze długa droga – mówi Kobielski.
  • Co zrobić, żeby z Radomia latał więcej niż tylko jeden samolot czarterowy tygodniowo? Jak spowodować, by loty wakacyjne z tego lotniska odbywały się na skalę masową?

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (6)

Do artykułu: Wakacyjne loty w Radomiu. Co zrobić, by pierwszy nie był ostatnim?

  • eureka 2021-11-09 08:07:39
    Cargo!!!
  • db 2021-11-08 19:39:13
    No cóż PiS uparł się, że ma być lotnisko w Radomiu to będzie lotnisko w Radomiu. bez względu na biznesowy sens takiej inwestycji. bo skoro jest Okęcie i Modlin, które i tak maja zostać zamknięte po wybudowanie CPK to jak najbardziej jest sens budować kolejne lotnisko :):):):):)
    • wiechu 2021-11-09 09:15:40
      Puki co,CPK istnieje wyłącznie w głowach decydentów. Pomysł zrodził się po to,by dać zatrudnienie,głównie niezły zarobek wybranej licznej grupie związanej z obozem władzy. Ilu prezesów już się tam przewinęło?
      • Tomek 2021-11-09 21:30:21
        Dwóch. Z tym że Wild był pełnomocnikiem rządu przy CPK, w 2018 ustanowiono Jacka Bartosiaka prezesem (zrezygnował po kwartale) a obecnie jest nim znów wcześniejszy pełnomocnik Wild. To jakiś dramat?
    • Tomek 2021-11-09 21:23:50
      Lotnisko w Modlinie jest wyrazem aspiracji p. Struzika - im więcej tam pasażerów, tym większe straty. Lotnisko w Radomiu nawet jak nic tam nie lata przynosi mniejsze straty. Modlin jest zadłużony na ponad 130 mln zł - to generalnie dotacja dla jednej linii lotniczej. W Modlinie nie może być prowadzonych więcej operacji lotniczych z powodu obowiązującej decyzji środowiskowej. Niby można ją zmienić, ale wokół jest 17 rezerwatów i terenów przyrodniczo cennych - nikt o zdrowych zmysłach nie zadrze z Zielonymi różnej maści i UE. Po wybudowaniu wylotu S7 z Warszawy (kończy się, ma być gotowy w przyszłym roku) dojazd do Radomia będzie szybszy niż do Modlina. Wylot na Kiełpin i Czosnów do Trasy Toruńskiej jest planowany na lata 2027-2030 (ma być tam m.in. tunel pod lotniskiem), więc szybko to nie będzie , a w dodatku będzie się ta trasa wbijać w wiecznie zakorkowaną obwodnicę.
  • niestety 2021-11-08 17:00:23
    żeby nasz lot nie był ostatnim należy unikać Enter Air

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.197.108.169
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!