Awaria sterowania siecią kolejową w Polsce dotyczy niemal 80 procent ruchu pasażerskiego i towarowego. Jedynie lokalne połączenia, gdzie nie funkcjonuje zintegrowany system Lokalnych Centrów Sterowania, mogą być wykonywane przez przewoźników. Pomimo tego że awaria wystąpiła wiele godzin temu, wciąż nie mamy wiarygodnej odpowiedzi na pytanie, co tak naprawdę się stało. Jak komentują dla WNP.PL eksperci, mógł to być błąd człowieka lub niedoskonałość systemu.
- Awaria urządzeń sterowniczych działających w strukturze PKP Polskie Linie Kolejowe objęła swoim zasięgiem 820 kilometrów linii kolejowych, ale w praktyce paraliż na szlakach jest powszechnie odczuwalny.
- Błąd, do którego przyznała się firma Alstom, skutkuje praktycznie blokadą całego kraju i opóźnieniami pociągów rzędu 300 minut.
- Jak do tej pory nikt nie podał wiarygodnej daty, kiedy usterki zostaną usunięte i pociągi wrócą na trasy.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl