Wsparcie z Niemiec dla budowy portu kontenerowego w Świnoujściu

Wsparcie z Niemiec dla budowy portu kontenerowego w Świnoujściu
Terminal kontenerowy w Świnoujściu ma powstać w pobliżu działającego już gazoportu. Na wizualizacji po jego prawej stronie. Fot. Mat. pras.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: AO
  • Dodano: 19-02-2021 12:36

Jest wystarczająco dużo miejsca na terminal, który wypełni lukę między Hamburgiem a Gdańskiem i zaoferuje dogodny dostęp do szerokiego zaplecza zachodniej Polski, wschodnich Niemiec i dalszych obszarów położonych na południu Europy - uważa Horst Linde, emerytowany prof. Instytutu Transportu Lądowego i Morskiego Uniwersytetu Technologicznego w Berlinie.

  • Atutem portów morskich Świnoujścia/Szczecina jest dostęp do Odry i możliwość wykorzystania transportu wodnego śródlądowego  - mówi prof. Horst Linde.
  • Droga wodna Havela/Odra oferuje doskonały dostęp do obszarów przemysłowych Berlina/Brandenburgii, a nawet dalej na zachód, np. do Magdeburga, Brunszwiku, Wolfsburga czy Hanoweru - ocenia.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: Wsparcie z Niemiec dla budowy portu kontenerowego w Świnoujściu

  • Tomasz 2021-02-20 17:35:24
    Hahaha.... Epokowym wsparciem Niemiec dla rozwoju portów w Świnoujściu i Szczecinie było ułożenie rury Nord Stream na dnie toru wodnego do Świnoujścia( na torze niemieckim rurę zakopano..)..Wszystko przebiegło w atmosferze serdecznych relacji PL/D utrzymywanych przez naszego premiera..( nie jestem fanem Dojnej Zmiany też..)
  • Portowiec gdański 2021-02-19 16:35:01
    To ciekawe bo pomiędzy Gdańskiem a Świnoujściem jest jeszcze Gdynia o czym Herr Horst Linde chyba zapomniał. No ale mnie to nie dziwi bo w końcu Gdynia kołkiem Niemcom w gardle stoi od czasu gdy zapadła decyzja o budowie tam niezależnego i pierwszego polskiego pełnomorskiego portu. Tyle lat upłynęło a nic się nie zmieniło. Niezorientowanym podpowiem że Gdynia jest 3 portem kontenerowym na Bałtyku i planuje rozbudowę (ma 4 chętnych). Gdańsk jest na 2 miejscu. Razem tworzą najwiekszybhub kontenerowy na Bałtyku, tym bardziej że DCT też się rozbudowuje. Gdzie jest Świnoujście i jaki ma potencjał można łatwo sprawdzić. Szału nie ma.
    • Q 2021-02-19 17:08:22
      Można tez dodać ze port w Gdyni został przez Niemców zupełnie zniszczony a odbudowa kosztowała nasz kraj wiele trudu.Ale to taka charakterystyczna cecha tego cywilizowanego narodu ,takich przykładów jest znacznie więcej ...
    • M 2021-02-20 08:51:10
      Gdynia to duży kooperant niemieckich portów bo wielkie statki z Azji nie wpływają do Gdyni. Świnoujście uratuje im troche biznesu który stracą po rozbudowie Gdyni.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.240.77
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!