Wystarczy kontenerów dla terminali w Świnoujściu, Gdańsku i Gdyni

Wystarczy kontenerów dla terminali w Świnoujściu, Gdańsku i Gdyni
Marek Tarczyński, przewodniczący Rady Polskiej Izby Spedycji i Logistyki. Fot. Mat. pras. / Bartosz Pietrzak

Przeciwnicy budowy portu kontenerowych w Świnoujściu mówią o ryzyku tzw. kanibalizacji, czyli wyniszczającej konkurencji między terminalami w Polsce. Marek Tarczyński, przewodniczący Rady Polskiej Izby Spedycji i Logistyki, jest przekonany, że upodabniająca się do zachodniej polska gospodarka potrzebuje tylu kontenerów, że dla żadnego z działających i planowanych portów ich nie zabraknie.

  • Atutem Świnoujścia jest jego lokalizacja na Bałtyku, ograniczająca koszty zawinięcia statku oceanicznego w porównaniu z portami wschodniego wybrzeża - argumentuje Marek Tarczyński.
  • Słabą stroną jest gorszy dostęp do uprzemysłowionej części naszego interioru, oraz prawdopodobnie duża jakościowa i mentalna bariera wejścia na rynek niemiecki, czy czeski, do których Świnoujście ciąży w naturalny sposób - ocenia.
  • Należy liczyć się z protestami niechętnych industrializacji mieszkańców, chociaż pandemia uczy, że lokowanie przyszłości tylko w rozwoju turystyki może być zgubne - przewiduje.
W ub. tygodniu bardzo duże zainteresowanie czytelników WNP.PL wywołała opinia Horsta Linde, emerytowanego prof. Instytutu Transportu Lądowego i Morskiego Uniwersytetu Technologicznego w Berlinie, którego zdaniem planowany w Świnoujściu port kontenerowy dobrze wypełni lukę między Hamburgiem a Gdańskiem, oferując dostęp do szerokiego zaplecza zachodniej Polski, wschodnich Niemiec i dalszych obszarów położonych na południu Europy.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wystarczy kontenerów dla terminali w Świnoujściu, Gdańsku i Gdyni

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.197.111.121
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!