Zamiast odbicia, twarde lądowanie. Branża ma dość i chce dyskusji

Zamiast odbicia, twarde lądowanie. Branża ma dość i chce dyskusji
Podczas dyskusji na EEC2022 wymienimy się wiedzą nt. nowych technologii w logistyce i transporcie lotniczym. Pixabay.com

Po dwóch latach zamrożenia i zdeformowania rynku przez pandemię cała branża lotnicza czekała z utęsknieniem na tegoroczny maj. To zwyczajowo początek sezonowego szczytu, który trwa przez 4 miesiące i pozwala poważnie zarobić. Jednak wraz z końcem covid-owych obostrzeń na świecie zaczęła się wojna w Ukrainie. Na dodatek sytuację na polskim niebie poważnie komplikuje spór między kontrolerami lotów, a Polską Agencją Żeglugi Powietrznej. Dodać do tego trzeba też polityczny brak umiejętności w zarządzaniu tym sektorem i znów mamy kryzys, jakiego nikt się kilka miesięcy temu nie spodziewał.

  • Już w najbliższy poniedziałek o 14:30 rozpocznie się debata „Lotnictwo przyszłości”.
  • To jedna z kluczowych sesji 14. edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach, który odbywa się w dniach 25-27 kwietnia.
  • W dyskusji wezmą udział reprezentanci czołowych podmiotów działających w tym sektorze. Rejestracja na EEC 2022 jeszcze trwa.

Ułożenie składu tej sesji wcale nie należało do łatwych zadań. Wyzwań i problemów, z jakimi mierzy się obecnie branża, jest bez liku.

Odbudowa rynku, po dwóch latach z pandemią w tle, ruszyła w ostatnich miesiącach z kopyta. Tak bogatej oferty przewoźników nie mieliśmy od dłuższego czasu.

Optymizm branży ostudziły jednak wydarzenia geopolityczne i wspomniane wcześniej „polskie” spory. Emocji w zarządach spółek tego sektora jest sporo. I na pewno wybrzmi to podczas dyskusji w Katowicach.

W sesji swój udział potwierdzili:

  • Tomasz Buraś, prezes zarządu, DHL Express Poland Sp. z o.o.
  • Michał Kaczmarzyk, prezes zarządu, Ryanair Sun SA
  • Andrzej P. Kobielski, członek zarządu, dyrektor handlowy, Enter Air, przewodniczący zarządu, Rada Przedstawicieli Linii Lotniczych w Polsce „BARIP”
  • Olga Palec-Furga, Country Manager, R-BAG Poland Sp. z o.o.
  • Jerzy Polaczek, poseł na Sejm RP, minister transportu i budownictwa w latach 2005-2006, minister transportu w latach 2006-2007
  • Artur Tomasik, prezes zarządu, Związku Regionalnych Portów Lotniczych, prezes zarządu, Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA

 W trakcie półtoragodzinnej dyskusji rozłożymy na czynniki pierwsze kwestię nowych trendów w ruchu pasażerskim – po pandemii, ale i w realiach europejskiej wojny. 

Będzie czas na analizę sytuacji transportu lotniczego bez rosyjskiej przestrzeni powietrznej 

Zastanowimy się na tym, jak będą zmieniały się potrzeby klientów linii lotniczych i jaki wpływ na nie będzie miała presja polityki ochrony klimatu, nowe regulacje oraz globalne strumienie przepływu osób i towaru. 

Dyskutować będziemy o roli hubów i portów regionalnych… również w kontekście planów budowy Centralnego Portu  Komunikacyjnego.

Nie zabraknie pytań o Strategię rozwoju lotnictwa cywilnego - dokumentu, którego od Ministerstwa Infrastruktury od lat domaga się cała branża.

Dyskusja na temat sytuacji branży lotniczej odbędzie się w poniedziałek, 25 kwietnia, o godz. 14.30. Wciąż można zarejestrować się do udziału w wydarzeniu

Czytaj także: Centrum i zachód Polski bez lotów cywilnych. Zostały tylko godziny na porozumienie

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Zamiast odbicia, twarde lądowanie. Branża ma dość i chce dyskusji

  • Sławomir Górski 2022-04-24 09:30:28
    Szkoda, że Tusk nie rządzi, bo Lot byłby dawno niemiecki i to by był ich problem.
  • Alex 2022-04-22 11:50:37
    Aby odbudować branże lotnicza to należy podnieść place bo bez nich zacznie się odpływ ludzi do innych branż i mam tu zarówno na myśli osoby pracujące jako kontrolerów jak i tych którzy "przerzucają" walizki z samolotu na taśmę bo wówczas pomimo możliwości zarobienia będą straty bo nie będzie miał kto obsługiwać pasażerów jak i samych samolotów dlarego nie czarujmy się jeśli wierzymy że będziemy mieli obecnie pracownika za 2800 na rękę ( taką kwotę usłyszałem od pracownika przy samolocie w Krakowie) a pasażerowie niech się nie łudzą że do Gdańska da się zalecić za ok 30 zł i jeszcze przewoźnik na tym zarabia. Pozdrawiam.
    • AgentObsługi 2022-04-23 22:43:06
      Święta prawda, sam właśnie "odpływam" do innej branży po kilkunastu latach na lotnisku regionalnym. Szkoda życia na takie marne zarobki. Zarządzanie portami przez PPL i polityków to gwóźdź do trumny.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.152.133
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!