Po dwóch latach zamrożenia i zdeformowania rynku przez pandemię cała branża lotnicza czekała z utęsknieniem na tegoroczny maj. To zwyczajowo początek sezonowego szczytu, który trwa przez 4 miesiące i pozwala poważnie zarobić. Jednak wraz z końcem covid-owych obostrzeń na świecie zaczęła się wojna w Ukrainie. Na dodatek sytuację na polskim niebie poważnie komplikuje spór między kontrolerami lotów, a Polską Agencją Żeglugi Powietrznej. Dodać do tego trzeba też polityczny brak umiejętności w zarządzaniu tym sektorem i znów mamy kryzys, jakiego nikt się kilka miesięcy temu nie spodziewał.
- Już w najbliższy poniedziałek o 14:30 rozpocznie się debata „Lotnictwo przyszłości”.
- To jedna z kluczowych sesji 14. edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach, który odbywa się w dniach 25-27 kwietnia.
- W dyskusji wezmą udział reprezentanci czołowych podmiotów działających w tym sektorze. Rejestracja na EEC 2022 jeszcze trwa.
Ułożenie składu tej sesji wcale nie należało do łatwych zadań. Wyzwań i problemów, z jakimi mierzy się obecnie branża, jest bez liku.
Odbudowa rynku, po dwóch latach z pandemią w tle, ruszyła w ostatnich miesiącach z kopyta. Tak bogatej oferty przewoźników nie mieliśmy od dłuższego czasu.
Optymizm branży ostudziły jednak wydarzenia geopolityczne i wspomniane wcześniej „polskie” spory. Emocji w zarządach spółek tego sektora jest sporo. I na pewno wybrzmi to podczas dyskusji w Katowicach.
W sesji swój udział potwierdzili:
- Tomasz Buraś, prezes zarządu, DHL Express Poland Sp. z o.o.
- Michał Kaczmarzyk, prezes zarządu, Ryanair Sun SA
- Andrzej P. Kobielski, członek zarządu, dyrektor handlowy, Enter Air, przewodniczący zarządu, Rada Przedstawicieli Linii Lotniczych w Polsce „BARIP”
- Olga Palec-Furga, Country Manager, R-BAG Poland Sp. z o.o.
- Jerzy Polaczek, poseł na Sejm RP, minister transportu i budownictwa w latach 2005-2006, minister transportu w latach 2006-2007
- Artur Tomasik, prezes zarządu, Związku Regionalnych Portów Lotniczych, prezes zarządu, Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA
W trakcie półtoragodzinnej dyskusji rozłożymy na czynniki pierwsze kwestię nowych trendów w ruchu pasażerskim – po pandemii, ale i w realiach europejskiej wojny.
Będzie czas na analizę sytuacji transportu lotniczego bez rosyjskiej przestrzeni powietrznej
Zastanowimy się na tym, jak będą zmieniały się potrzeby klientów linii lotniczych i jaki wpływ na nie będzie miała presja polityki ochrony klimatu, nowe regulacje oraz globalne strumienie przepływu osób i towaru.
Dyskutować będziemy o roli hubów i portów regionalnych… również w kontekście planów budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Nie zabraknie pytań o Strategię rozwoju lotnictwa cywilnego - dokumentu, którego od Ministerstwa Infrastruktury od lat domaga się cała branża.
Dyskusja na temat sytuacji branży lotniczej odbędzie się w poniedziałek, 25 kwietnia, o godz. 14.30. Wciąż można zarejestrować się do udziału w wydarzeniu.
Czytaj także: Centrum i zachód Polski bez lotów cywilnych. Zostały tylko godziny na porozumienie
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl