Parlament Europejski przyjął w czwartek stanowisko negocjacyjne w sprawie nowego projektu przepisów UE mających na celu zwiększenie wykorzystania "zrównoważonych paliw" przez samoloty i porty lotnicze UE, aby ograniczyć emisje gazów cieplarnianych przez transport lotniczy i zapewnić Europie neutralność klimatyczną do 2050 r.
- Według eurodeputowanych, którzy głosowali za przyjęciem stanowiska zużyty olej spożywczy, paliwo syntetyczne, a nawet wodór powinny stopniowo stać się normą jako paliwo lotnicze.
- Udział zrównoważonych paliw lotniczych powinien, zdaniem PE, rosnąć od 2 proc. w 2025 r. poprzez 37 proc. w 2040 r. do 85 proc. w 2050 r.
- Zdaniem europosła Kosmy Złotowskiego próba nakładania na sektor lotniczy, w tak dramatycznym momencie, dodatkowych i kosztownych obowiązków, odbije się na konkurencyjności europejskich linii lotniczych.