PARTNERZY PORTALU

Zysk brutto Poczty Polskiej w 2011 r. wzrósł o 154 proc.

Zysk brutto Poczty Polskiej w 2011 r. wzrósł o 154 proc.
fot. PTWP (Piotr Waniorek)

Zysk brutto Poczty Polskiej w 2011 roku wzrósł o 154 proc. w porównaniu do roku 2010 r. i sięgnął 158,8 mln zł, natomiast zysk brutto Grupy Poczty Polskiej wzrósł o ponad 150 proc. do 205,9 mln zł - podał w czwartek zarząd Poczty Polskiej.

Rentowność obrotu brutto Poczty Polskiej w 2011 roku wyniosła 2,5 proc. Oznacza to wzrost o 1,5 punktu procentowego w porównaniu do roku 2010. W 2009 roku wskaźnik ten był ujemny i wyniósł minus 2,3 proc.

W 2011 r. przychody były niższe o 2,1 proc. i wyniosły 6 mld 380 mln zł, a koszty działania spółki spadły o 3,6 proc. do 6 mld 221 mln zł.

Prezes Poczty Polskiej Jerzy Jóźkowiak podkreślił, że kluczowym celem zarządu jest stabilizacja finansowa i rentowność spółki, a wyniki, które firma osiągnęła w ubiegłym roku potwierdzają skuteczność prowadzonych działań restrukturyzacyjnych.

"Mimo, że trendy rynkowe nie były zbyt sprzyjające, wyniki finansowe za rok 2011 są lepsze niż były planowane. I wstępne wyniki za pierwszy kwartał tego roku również są lepsze niże te, które planowaliśmy" - powiedział Jóźkowiak podczas czwartkowej konferencji prasowej.

Dodał, że w pierwszym kwartale 2012 r. poczta zanotowała wzrost przychodów w usługach listowych dla biznesu, co jest ważne w związku z negatywnymi trendami w tym obszarze, jak również aktywnymi działaniami konkurencji.

Przychody z usług bankowo–ubezpieczeniowych wzrosły w I kwartale 2012 roku o 32 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2011 r., a o 11 proc. poprawiły się przychody z usług logistyki gotówki.

Swój zysk brutto poprawiła w ubiegłym roku każda ze spółek Grupy, przede wszystkim Bank Pocztowy, którego wynik brutto poprawił się o ponad 114 proc. rok do roku i wyniósł 37,5 mln zł. Rozwój usług bankowo–ubezpieczeniowych jest jednym z najważniejszych obszarów, w których Poczta Polska będzie zwiększała swoją obecność.

Przychody Grupy Poczty Polskiej wyniosły w 2011 roku 6 mld 799 mln zł, co oznacza spadek o 1,4 proc. Koszty obniżyły się natomiast o 3,2 proc. W 2011 roku nie przekroczyły 6 mld 600 mln zł. Rentowność obrotu brutto Grupy Poczty Polskiej w 2011 roku wyniosła 3 proc. Oznacza to wzrost o 1,8 punktu procentowego w porównaniu do roku 2010. W 2009 roku wskaźnik ten był ujemny i wyniósł minus 1,8 proc.

Zarząd poinformował, że firma rozpoczęła realizację pierwszego w historii spółki, Programu Dobrowolnych Odejść, który ruszył pod koniec stycznia i zakończył się 31 marca br. Maksymalnie mogło się do niego zapisać 2300 osób. Do programu zgłosiło się ponad 2800 osób. Obecnie trwa analiza złożonych wniosków.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zysk brutto Poczty Polskiej w 2011 r. wzrósł o 154 proc.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.253.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!