1,87 mld zł na infrastrukturę ładowania „elektryków” i stacje tankowania wodoru

1,87 mld zł na infrastrukturę ładowania „elektryków” i stacje tankowania wodoru
Oferta finansowa NFOŚiGW powinna zwiększyć udział ogólnodostępnych ładowarek szybkich i o dużej mocy. Techniczna wykonalność tego planu jest uzależniona od rozwoju sieci elektroenergetycznej. Dlatego Narodowy Fundusz równolegle zaoferuje wsparcie dla operatorów sieci dystrybucyjnej - m.in. powiedział Wiceprezes NFOŚiGW Artur Lorkowski. Fot. Luigi Bertello / Shutterstock.com
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: ICH
  • Dodano: 29-11-2021 14:40

NFOŚIGW przekaże 1,87 mld zł na rozwój infrastruktury ładowania i tankowania pojazdów bezemisyjnych, z tego 1 mld zł zostanie skierowany na rozwój sieci elektroenergetycznej na potrzeby ładowarek pojazdów elektrycznych, a 0,87 mld zł wesprze inwestycje w same ładowarki i stacje wodoru - wynika z informacji podanych przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska oraz  Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW).

  • W ramach programu „Wsparcie infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych i infrastruktury do tankowania wodoru” za 870 mln zł  planuje się stworzenie lub przebudowanie 17 760 różnego typu punktów i stacji ładowania pojazdów elektrycznych oraz 20 stacji tankowania wodoru.
  • Z bezzwrotnych dotacji na budowę infrastruktury będą mogły skorzystać, jak podały resort klimatu i NFOŚiGW, samorządy, firmy, spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe oraz rolnicy indywidualni.
  • Rozwój sieci dystrybucyjnej będzie realizowany via program  „Rozwój infrastruktury elektroenergetycznej na potrzeby rozwoju stacji ładowania pojazdów elektrycznych”, kierowany do OSD. Jego budżet to 1 mld zł; ma dać m.in.  rozbudowę i modernizację około 4000 km linii elektroenergetycznych
Zgodnie z informacją podaną przez  Ministerstwo Klimatu i Środowiska oraz NFOŚiGW)  7 stycznia 2022 rozpocznie nabór wniosków w programie priorytetowym „Wsparcie infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych i infrastruktury do tankowania wodoru”.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: 1,87 mld zł na infrastrukturę ładowania „elektryków” i stacje tankowania wodoru

  • Jacek 2021-12-01 10:54:11
    W stacje tankowania wodoru warto inwestować. Toyota już pokazała swoim mirai, że samochody z ogniwami paliwowymi się sprawdzają lepiej niż te bateryjne. Mam nadzieję, że u nas naprawdę coś ruszy w tej kwestii, bo jak już mają mnie zmuszać do przesiadki do elektryka, to będzie on wodorowy, nie mam zamiaru marnować czasu pod ładowarkami.
  • Wojtas1PL_EV 2021-11-30 00:18:58
    50 kW to na dzisiejsze standardy strasznie mało. Trzeba by wydzielić oddzielny, najwyższy budżet na ładowarki o mocach minimum 150 kW, a najlepiej to 350 kW - to one są kluczowe dla szybkiej i wygodnej jazdy na prądzie w dalekie trasy. 50 kW było dobre 10 lat temu, a że jest tanie, to było dobrym startem. Teraz jest już przestarzałe, i chyba nie ma sensu pompować grubych milionów w tysiące ładowarek starego typu, kiedy można je wpompować w kilkaset ultraszybkich ładowarek, i mieć nawet bardziej użyteczną sieć, która posłuży przez lata.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.119.61
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!