2018 rok sukcesem sprzedażowym samochodów zelektryzowanych Volkswagena

2018 rok sukcesem sprzedażowym samochodów zelektryzowanych Volkswagena
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP/MG
  • Dodano: 30-01-2019 23:52

Sprzedaż zelektryfikowanych samochodów Volkswagena wrosła w 2018 r. o 30 proc. do poziomu 100 tys. pojazdów. Jedną trzecią z nich stanowiły auta w pełni elektryczne, resztę - hybrydy typu plug-in - podał serwis Automotive News.

Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
Bestsellerem wśród samochodów elektrycznych okazała się linia eGolf, która odnotowała wzrost sprzedaży o 60 proc. Według dyrektora ds. sprzedaży VW Christiana Dahlheima wolumen mógłby być większy, gdyby nie wąskie gardła w procesie produkcji, przez co firmie nie udało się w pełni zaspokoić rosnącego popytu.

Dla samych hybryd plug-in wzrost sprzedaży w skali roku wyniósł ok. 20 proc. Za skromne zdaniem serwisu podwyższenie przychodów odpowiadać ma nowa metodologia Światowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (WLTP), która spowolniła proces kwalifikacji nowych samochodów do typów i wprowadzania ich na rynek. Niszowe modele hybryd plug-in, jak Golf GTE i Passat GTE, wycofano z rynku. Koncern z Wolfburga zapewnił jednak, że wrócą one do sprzedaży jeszcze w tym roku.

Automotive News przypomniało, że zarówno VW, jak i należące do niego marki Audi i Porsche przygotowują się do premier nowych w pełni elektrycznych samochodów w 2019 roku.

Zamówienia na SUV-a Audi e-tron w Europie rozpoczną się z końcem stycznia, a dostawy - w marcu. Audi potwierdziło otrzymanie 16 tys. rezerwacji na wprowadzany model, który jest pierwszą propozycją marki zbudowaną od podstaw jako auto elektryczne na rynek masowy.

VW w listopadzie rozpocznie produkcję seryjną hatchbacka I.D. - zasilanego bateryjnie auta wielkości Golfa, którego cena ma wynosić ok. 30 tys. euro w wersji podstawowej. Elektryczne Porche Taycan ma zaś wejść na rynek przed końcem 2019 r.

W grudniu 2018 r. dyrektor generalny firmy VW Herbert Diess oświadczył, że zaostrzone cele emisji CO2 na terytorium UE mogą przełożyć się na ponad 40 proc. udział samochodów elektrycznych w całkowitej liczbie sprzedawanych pojazdów koncernu w 2030 roku.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami VW planuje wydać nieco poniżej 44 mld euro do 2023 roku na badania i rozwój w dziedzinach samochodów elektrycznych, autonomicznej jazdy i usług nowej mobilności.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: 2018 rok sukcesem sprzedażowym samochodów zelektryzowanych Volkswagena

  • mari 2019-01-31 09:30:42
    "zelektryzowany" to jestem ta wiadomością .... :) a samochody moga byc e-le-ktry-czne !

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.92.240
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!