Auta z silnikiem tradycyjnym preferuje 57 proc. Polaków, 22 proc. stawa na hybrydy, a 9 proc. hybrydy z możliwością ładowania - wynika z opublikowanego w poniedziałek badania firmy Deloitte. Samochody w pełni elektryczne wybrałoby tylko 4 proc. respondentów.
- Przeważająca część konsumentów - zarówno w Polsce, jak i na świecie - nie chce płacić więcej za wykorzystywane w samochodach zaawansowane technologie, takie jak hybrydowy lub elektryczny napęd czy najnowocześniejsze rozwiązania komunikacyjne.
- Klienci powściągliwi są też w dopłatach do systemów informacyjno-rozrywkowych oraz do nowoczesnego wyposażenia.
- Jeżeli chodzi o polskich konsumentów, to aż 42 proc. w ogóle nie chce ponosić dodatkowych kosztów na systemy informacyjno-rozrywkowe, natomiast co trzeci (31 proc.) ocenia, że dopłacać nie warto też do technologii autonomicznych.