PARTNERZY PORTALU

Ambitne plany w Gliwicach. Efektywność wzrośnie aż o 50 proc.?

Ambitne plany w Gliwicach. Efektywność wzrośnie aż o 50 proc.?
Stellantis zdecydowanie potrzebuje dwóch fabryk aut dostawczych - w Polsce i we Włoszech - uważa – powiedział Andrzej Korpak, prezes PSA Manufacturing Poland i Opel Manufacturing Poland. Fot. PTWP

W budowanej w Gliwicach fabryce samochodów dostawczych koncernu Stellantis rusza montaż instalacji i maszyn. W niektórych wydziałach skok technologiczny w porównaniu z sąsiednią fabryką aut osobowych będzie ogromny. - Liczymy na 50-procentowy wzrost efektywności – mówi Andrzej Korpak, prezes Opel Manufacturing Poland.

  • Spawalnia stanie się najnowocześniejszym, niemal całkowicie zautomatyzowanym elementem zakładu.
  • Jeszcze przed wakacjami fabryka ma przekazać do walidacji samochody serii próbnej. Start sprzedaży za nieco ponad rok.
  • Rozmowa odbyła się w ramach cyklu publikacji związanych z przygotowaniem kolejnej edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach (EEC). Wywiady z decydentami, ekspertami i znanymi menedżerami łączy nowy kongresowy brand – EEC Podcast.

Już za niecałe trzy tygodnie odbędzie się EEC Trends (17-18 lutego 2021 r.), w gronie wyjątkowych gości będziemy debatować nad głównymi trendami, które staną się przedmiotem dyskusji w trakcie tegorocznego Europejskiego Kongresu Gospodarczego.



– Wiem, że były obawy, czy po połączeniu są potrzebne dwie fabryki samochodów dostawczych. Zdecydowanie tak. My, tak jak wcześniej planowano, będziemy produkowali 100 tys. aut rocznie, a we włoskiej fabryce Sevel także wielkość produkcji się nie zmieni, ze względu na większy popyt na rynku – powiedział Andrzej Korpak, prezes PSA Manufacturing Poland i Opel Manufacturing Poland.

Kto wie, czy fabryki w Gliwicach nie będzie nawet czekać rozbudowa, jeżeli do planowanej produkcji aut z napędem spalinowym dojdą jeszcze wersje elektryczne.

Zdaniem Andrzeja Korpaka znalezienie się PSA i FCA w jednym koncernie tylko ułatwi współpracę fabryki w Gliwicach z zakładem Sevel w miejscowości Atessa we Włoszech, gdzie Fiat i PSA od niemal 40 lat produkują wspólnie auta dostawcze.

Spawalnia niemal całkowicie zautomatyzowana

W budynkach nowej fabryki w Gliwicach dwa tygodnie temu zaczęto kłaść instalacje, a wkrótce ruszy montaż maszyn i linii produkcyjnych.

- Najpierw będziemy instalowali linie montażu, na której zaczniemy składać pierwsze samochody z partii testowej, co pozwoli sprawdzić zarówno samo działanie linii, jak i procesu produkcji. W tym roku, jeszcze przed wakacjami musimy przekazać do walidacji pierwsze samochody wyprodukowane w naszej fabryce – mówi Andrzej Korpak.

W niektórych wydziałach skok technologiczny będzie duży. - Budowana 25 lat temu spawalnia samochodów osobowych była nie do końca zautomatyzowana. Początkowo poziom zautomatyzowania sięgał 20 proc., dość szybko ponieśliśmy go do 50 proc., a przy ostatnim modelu doszedł  do 70 proc. Dziś jednak większość spawalni jest nawet w 100 proc. zautomatyzowana. Taka też będzie nowa spawalnia zakładu samochodów dostawczych – mówi Andrzej Korpak.

Platforma montażowa jak małe mieszkanie

Spawalnia stanie się najnowocześniejszym elementem zakładu, więc obsługujący roboty pracownicy będą śledzić ich pracę i ewentualne błędy za pomocą komputera z dowolnego miejsca. – W ten sposób możemy sprawdzać np. z Gliwic pracę robotów w fabryce w Russelsheim. Oczywiście wciąż będą potrzebni pracownicy na miejscu, w spawalni, którzy te ustawienia pracy robota mogą skorygować – mówi Andrzej Korpak.

 

×

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Ambitne plany w Gliwicach. Efektywność wzrośnie aż o 50 proc.?

  • Były oplowiec 2021-01-30 05:29:00
    Niestety w tej fabryce zwiększenie efektywności zawsze oznacza dokrecenie śruby pracownikowi. Nazywa się to optymalizacja procesu. Po co jakąś operację ma robić 5 pracowników jak może trzech dobrze pogonionych? To jest filozofia tego zakładu. Nie ma tu nic z nowoczesności. Te same metody stosowano już Przy budowie piramid.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.81.25.170
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!