Szefową sprzedaży i marketingu Audi zostanie była szefowa marki w BMW Hildegard Wortmann. 1 lipca 2019 r. zastąpi ona Brama Schota, który na początku roku został nominowany na stanowisko dyrektora generalnego Audi - podał serwis Automotive News.
Automotive News zauważył, że Audi, do którego dołącza Wortmann, w walce o pozycję lidera na globalnym rynku pojazdów luksusowych pozostaje za takimi markami jak Mercedes-Benz czy BMW. W komunikacie prezes zarządu spółki z Ingolstadt Bram Schot stwierdził, że "Audi jest w procesie istotnych zmian".
Serwis podkreślił, że Wortmann jako osoba z zewnątrz nie jest powiązana z aferą dieslową koncernu Volkswagen, w wyniku której zwolniono część kluczowych przedstawicieli kadry zarządzającej.
W 2016 r. Hildegard Wortmann otrzymała od Automotive News Europe tytuł "Leading Woman".
Jak podał serwis, w BMW Wortmann była pretendentką na stanowisko szefa sprzedaży, kiedy w 2017 r. Ian Robertson odchodził na emeryturę. Ostatecznie stanowisko objął Pieter Nota, który wcześniej pracował dla producenta elektroniki użytkowej firmy Philips. Wortmann zrezygnowała z objęcia stanowiska szefa BMW w regionie Azji i Pacyfiku z wyłączeniem Chin.
W ubiegłym miesiącu BMW powołało na dawne stanowisko Wortmann Jensa Thiemera, który w maju zastąpił w koncernie Svena Schuwirtha. Wcześniej Thiemer pracował dla Daimlera. Niemieckie media podały, że Schuwirth wraca do Audi.