PARTNERZY PORTALU

#AzjaTech. Chińscy producenci samochodów elektrycznych w starciu z Teslą

#AzjaTech. Chińscy producenci samochodów elektrycznych w starciu z Teslą
Xpeng G3 Fot. Jengtingchen/Wikipedia/CC BY-SA 4.0

W Chinach powstaje wiele startupów zajmujących się produkcją pojazdów typu NEV (new-energy vehicle), czyli całkowicie elektrycznych, elektryczno-wodorowych i hybryd typu plug-in. Ich celem jest zdobycie wiodącej pozycji na rodzimym rynku, którą aktualnie bezsprzecznie zajmuje amerykańska Tesla.

  • Chińscy producenci "elektryków" poszukują możliwości obniżenia kosztów produkcji, a także oferują swoim klientom kolejne udogodnienia i innowacyjne rozwiązania (większy zasięg, nowe metody wymiany baterii).
  • Mimo to na razie pozycja Tesli jest niezagrożona, a sprzedaż jej Modelu 3 trzykrotnie przewyższa sprzedaż najbliższego chińskiego konkurenta.
  • Z powodu wybuchu pandemii koronawirusa zanotowano w Chinach ponad 37-proc. spadek sprzedaży pojazdów NEV. Jednak, według Chińskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów, sprzedaż powinna ponownie wzrosnąć w drugim kwartale

Pod koniec zeszłego roku Tesla rozpoczęła produkcję chińskiej wersji Modelu 3, który podbił tamtejszy rynek. Po uzyskaniu dotacji rządowej, która pozwoliła obniżyć cenę pojazdu o 4 tysiące dolarów do poziomu 39,6 tysiąca dolarów, stał się on najczęściej wybieranym pojazdem elektrycznym wśród chińskiej klasy średniej. Co więcej, w pierwszym kwartale przyszłego roku planowane jest uruchomienie przez Teslę produkcji Modelu Y, którego przedsprzedaż rozpoczęto już w czerwcu. Jak ocenia Gao Shen, niezależny analityk z Szanghaju zajmujący się sektorem produkcyjnym, „biorąc pod uwagę cenę (od 71 200 dolarów), Model Y ma wszystko by przejąć udział w rynku od istniejących krajowych producentów samochodów elektrycznych klasy premium”. Dodatkowym wyzwaniem dla Tesli w ostatnim czasie był wybuch pandemii koronawirusa, który jednak nie przeszkodził w tym, by od lutego bieżącego roku jeszcze zwiększyła produkcję.

W odpowiedzi Evergrande Health Industry Group zapowiedziało, że w ciągu kolejnych trzech do pięciu lat planuje zająć miejsce Tesli i zostać największym producentem samochodów NEV na świecie. Firma przeznaczy łącznie ponad 6 miliardów dolarów na opracowanie całego łańcucha produkcji, włącznie z akumulatorami, silnikami i układami zasilania. Z kolei chińskie start-up’y Li Auto oraz Xpeng, wchodzące w konkurencję o chińskich klientów, zbierają na ten cel fundusze na amerykańskich giełdach NASDAQ i NYSE.

Z powodu wybuchu pandemii koronawirusa zanotowano w Chinach ponad 37-procentowy spadek sprzedaży pojazdów NEV. Jednak, według Chińskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów, sprzedaż powinna ponownie wzrosnąć w drugim kwartale. Chiny, walcząc o pozycję światowego lidera w dziedzinie technologii i wiodącego producenta ekologicznych samochodów, zgodnie z założeniami planu Made in China 2025, planują w ciągu kolejnych pięciu lat osiągnąć roczną produkcję 3 milionów pojazdów elektrycznych. Wkrótce okaże się czy, pomimo rosnącej popularności i doskonałej reputacji Tesli ten plan ma szansę się urzeczywistnić.

Więcej komentarzy o Azji na stronie Instytutu Boyma
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: #AzjaTech. Chińscy producenci samochodów elektrycznych w starciu z Teslą

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.159.8
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!