#AzjaTech. Japońscy dostawcy podzespołów samochodowych łączą siły

#AzjaTech. Japońscy dostawcy podzespołów samochodowych łączą siły
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Instytut Boyma
  • Dodano: 07-11-2019 14:03

Hitachi i Honda pracują nad połączeniem swoich czterech dostawców części samochodowych, Hitachi Automotive Systems oraz trzech kooperantów Hondy. Zapowiada to duże przetasowania w globalnym przemyśle samochodowym.

Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
Celem zmian jest umocnienie pozycji Japonii na rynku samochodów elektrycznych, hybrydowych i innych technologii uważanych za przyszłość branży. Wedle szacunków zaangażowanych firm tak połączona spółka dałaby znaczne oszczędności i wspólnie miałaby obroty szacowane na 17 mld USD rocznie. 

W nowej spółce w sumie zatrudnionych ma być 75 tysięcy osób tworzących takie komponenty, jak elektroniczne układy napędowe, układy sterowania, części podwozia, hamulce czy amortyzatory. Hitachi ma w niej objąć dwie trzecie udziałów, Honda zaś pozostałą część. Już dzień po ogłoszeniu połączenie akcje wszystkich czterech oddzielnych obecnie dostawców poszybowały w górę.

Honda to drugi spośród japońskich producentów samochodów. Hitachi jest natomiast  znaczącym konglomeratem przemysłowym obecnym z takich sektorach, jak IT, elektronika, sprzęt medyczny, energetyka czy motoryzacja. Zatrudnia ponad 300 tysięcy pracowników i zarządza prawie tysiącem spółek zależnych. 

W rzeczywistości, która zbliża nas coraz bardziej do powszechnie dostępnych samochodów elektrycznych oraz autonomicznych, producenci szukają sojuszników i partnerów, którzy pomogą im w rozwoju technologii przyszłości. Sytuacja japońska jest dość delikatna.

Zarówno Honda, jak i Toyota musiały zmniejszyć swoje prognozy zysków i sprzedaży na ten rok. To ze względu na dwa największe rynki, na które eksportuje Japonia, czyli USA i Chiny. Ze względu na konflikty handlowe, spadek koniunktury i podwyżki ceł  zapotrzebowanie na w tych krajach okazało się mniejsze niż przewidywano. Ponadto japońskie koncerny w badaniach nad nowymi modelami elektryków i pojazdów autonomicznych znajdują się pod silną presją firm z USA i Chin.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: #AzjaTech. Japońscy dostawcy podzespołów samochodowych łączą siły

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.250.73
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!