Duże zainteresowanie dopłatami do leasingu pojazdów elektrycznych oraz postęp Banku Ochrony Środowiska we wdrażaniu programu „Mój elektryk” sprawiły, zarząd Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zdecydował o podniesieniu do 100 mln zł kwoty przekazanej do dyspozycji BOŚ na dopłaty do leasingu tzw. elektryków.
- Zarząd NFOŚiGW po niespełna trzech miesiącach od uruchomienia pierwszej transzy środków przeznaczonych na dopłaty do leasingu zdecydował o podniesieniu kwoty przekazanej do dyspozycji BOŚ na te dopłaty.
- - Kolejne 80 mln zł dla BOŚ z dostępnej puli programu to potwierdzenie, że w zakresie wsparcia dla leasingu program już okrzepł - m.in. powiedział Paweł Mirowski, p.o. prezesa NFOŚiGW.
- - Oczywiście wciąż jest przed nami wiele wyzwań na drodze do bezemisyjności, ale odnosząc się do terminologii motoryzacyjnej – najważniejsze, że ruszyliśmy, na kolejnych odcinkach będziemy poprawiać nasz wynik — mówi Wojciech Hann, prezes BOŚ.
W poniedziałek 14 marca, po niespełna trzech miesiącach od uruchomienia pierwszej transzy środków przeznaczonych na dopłaty do leasingu, zarząd Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zdecydował o podniesieniu do 100 mln zł kwoty przekazanej do dyspozycji Banku Ochrony Środowiska. Druga transza pieniędzy zostanie przeznaczona na dopłaty do leasingu udzielane przez BOŚ w latach 2021-2022.
Zobacz także: Mój elektryk w Banku Ochrony Środowiska – już 350 przyznanych dotacji
Czytaj również: NFOŚiGW: miasta chcą kupić ponad 380 bezemisyjnych autobusów
Pieniędzy na leasing elektryków nie zabraknie
- Kolejne 80 mln zł dla BOŚ z dostępnej puli programu to potwierdzenie, że w zakresie wsparcia dla leasingu program już okrzepł, a BOŚ dysponuje zarówno niezbędnym doświadczeniem jak i grupą partnerów do tego, by zwiększać tempo wydatkowania tych środków- mówi Paweł Mirowski, p.o. prezes NFOŚiGW.
- Pieniędzy na dopłaty do leasingowanych elektryków na pewno nie zabraknie. Kibicujemy branży, bo teraz ważne, by przedsiębiorcy nie musieli zbyt długo czekać na same elektryki - podkreśla Paweł Mirowski.
Celem programu „Mój elektryk” jest ograniczenie zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych.
Program zakłada dwie ścieżki – dla klientów indywidualnych oraz dla firm i organizacji. Dotacje dla osób fizycznych obsługuje bezpośrednio NFOŚiGW, natomiast ścieżka leasingowa jest prowadzona przez BOŚ.
Wnioski na dotacje dla prawie tysiąca pojazdów