Bezemisyjne ciężarówki generują kosztowny problem. Także dla Polski

Bezemisyjne ciężarówki generują kosztowny problem. Także dla Polski
Elektryczne ciężarówki potrzebują mocniejszych stacji ładowania, a takich na razie nie ma Fot. materiały prasowe

Jeżeli chcecie bezemisyjnych ciężarówek, to musicie im zapewnić infrastrukturę do ładowania - wzywają przedstawiciele branży motoryzacyjnej i ekolodzy. Potrzeby pod tym względem są ogromne, bo taka sieć obecnie nie istnieje, a producentom aut już są stawiane cele redukcji emisji.

  • Ciężki transport drogowy nie może przejść na napędy elektryczne czy wodorowe bez odpowiedniej liczby stacji ładowania i tankowania.
  • Budowa sieci ładowarek musi objąć ładowarki znacznie większej mocy niż w wypadku aut osobowych, ze względu na potrzeby wielotonowych pojazdów.
  • Potrzeba zarówno bardzo mocnych ładowarek do szybkiego ładowania w trasie, jak i słabszych, budowanych na parkingach, gdzie ciężarówki spędzają wielogodzinne przerwy.
Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) oraz organizacja pozarządowa Transport and Environment (T&E) zaapelowały o rozmieszczenie w Unii Europejskiej 11 000 punktów ładowania dla ciężarówek elektrycznych do 2025 roku i 42 000 do 2030 roku.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (15)

Do artykułu: Bezemisyjne ciężarówki generują kosztowny problem. Także dla Polski

  • Radosław 2021-04-17 23:56:14
    Ja to w sumie czekam aż wodorowe ciężarówki zastąpią te na ropę. Z tego co wiem Toyota prowadzi testy takich rozwiązań i ma już takie ciężarówki. U nas brakuje jeszcze infrastruktury, ale myślę, że warto w nią zainwestować.
  • robbo2k 2021-04-16 06:58:27
    Problemy trzeciego świata. Jakie ładowarki na parkingach. Nad autostradą ma być sieć trakcyjna i auta lądują się w czasie jazdy. Moce? A gdzie takiej 500kW ciężarówce do 8MW Pendolino? Rozwiązywanie problemów stosując stare rozwiązanie jest głupie. A kolega od krytyki OZE niech się nie martwi.... Dachów w Polsce stary na kilkaset GW mocy
  • Paweł 2021-04-15 21:26:46
    Czy wiecie jak działa elektrownia cieplna? Czy to węglowa, czy atomowa. Obie są elektrowniami cieplnymi, te potrzebują dużo wody. Jeśli przyjdzie gorące suche lato, to zabraknie wody do uzupełniania układu, a dodatkowo sprawność chłodzenia będzie niska. Tym samym niezależnie od tego czy jest to węgiel czy paliwo uranowe, wydajność takiej elektrowni spadnie. Czyli że braknie prądu dla ciężarówek, które nie dowiozą żywności, wody i lekarstw! Wyobraźmy sobie jeszcze duży parking na którym stoi 200 ciężarówek, np. przy autostradzie, wszystkie trzeba naładować. Nie wystarczy poprowadzić do tego parkingu standardowej 1,5kV obecnie coraz częściej podziemnym kablem. Tu trzeba będzie ciągnąć 200kV jak do zasilania dużej dzielnicy mieszkaniowej. Tego w ziemię nikt nie zakopie na odległość większą jak 500m, bo kable podziemne tego przekroju, dla tych napięć to olbrzymie koszty. Zostają tylko słupy, te charakterystyczne, wysokie. Potrzeba będzie wyciąć tysiące hektarów lasów, żeby poprowadzić nowe linie energetyczne wysokich napięć, najwyższych napięć, które generują duże pole elektromagnetyczne, szkodliwe dla życia zwierząt i ludzi. Więc utracimy też tereny pod domy i mieszkania, pod nowe obiekty sportowe, użyteczności publicznej, muzea, miejsca pracy. Elektrownie wiatrowe na morzu? Nie zobaczymy już morza z widokiem po horyzont, przysłoni go las masztów wiatraków. Farmy fotowoltaiczne, to zamknięte, ogrodzone tereny, zabrane lasom, zabrane łąką, górom, zabrane produkcji żywności: owoców i warzyw. Na koniec najlepsze: Francuscy zieloni dopominają się zakazu sprzedaży samochodów z silnikiem spalinowym. Ale jak mróz ogarnął winnice, to żaden Francuz nie protestował przeciwko spalaniu słomy, benzyny i czegokolwiek, byle by ogrzać powietrze wokół winorośli. Ot taka hipokryzja Francuzików.
    • UE17 2021-04-17 00:49:41
      Czy ty chłopie kiedyś był na Śląsku czy np.w Bełchatowie pojedź i zobacz jak ludzie żyją w sąsiedztwie kopalń chałd czy elektrowni węglowych a o odkrywkach węgla brunatnego nawet niema co pisać wystarczy zobaczyć jak wygląda degradacja środowiska praktycznie do zera!!!
  • Energet 2021-04-15 18:55:13
    Czy drogi w Polsce są przygotowane na dodatkowe obciążenie? Jak się tu mają mosty i wiadukty, co wytrzyma asfalt itd.
  • GOOGLE&Fb 2021-04-15 15:36:49
    Jakie ładowarki? na jakich postojach? Elektryczny transport towarowy ma sens jedynie jako autonomiczny, AI nie potrzebuje odpoczynku ani regulowanego czasu pracy

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.237.61
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!