Unijny urząd antymonopolowy warunkowo zaakceptował plan połączenia usług carsharingu oferowanych przez niemieckie koncerny motoryzacyjne BMW i Daimler. Współpraca ma pozwolić firmom skuteczniej konkurować z Uberem i Didi Chuxing.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
Koncerny motoryzacyjne zgodziły się na pewne ustępstwa aby złagodzić zastrzeżenia antymonopolowe Unii Europejskiej. Komisja Europejska obawiała się, że porozumienie BMW i Daimlera może negatywnie wpłynąć na konkurencje w takich miastach jak Berlin, Kolonia, Duesseldorf, Hamburg, Monachium i Wiedeń. Firmy w tym celu zaprezentowały specjalne plany, które uzyskały akceptację organów unijnych.
"Zobowiązania (koncernów) w pełni odpowiadają na obawy KE, ponieważ zmniejszą bariery wejścia dla podmiotów oferujących usługi carsharingu" - podała Komisja w komunikacie.
Carsharing to system wspólnego użytkowania samochodów osobowych, w którym auta udostępniane są za opłatą użytkownikom na krótki czas. Według usługodawców jego rozwój może pomóc w zmniejszeniu ruchu drogowego i zanieczyszczeń środowiska.