Boom na elektryczne auta zagraża produkcji silników spalinowych

Boom na elektryczne auta zagraża produkcji silników spalinowych
Gdy do wyprodukowania zespołu wtrysku paliwa do silnika spalinowego potrzeba 10 osób, do wyprodukowania silnika elektrycznego wystarczy tylko jeden pracownik.. Fot. mat. pras.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Instytut Boyma
  • Dodano: 16-08-2021 20:00

Tendencja do przechodzenia na samochody elektryczne przyniesie poważne konsekwencje dla całego przemysłu motoryzacyjnego. Najbardziej zagrożone są oczywiście miejsca pracy przy produkcji silników spalinowych. Zmiany obejmą jednak najprawdopodobniej całą strukturę branży, która będzie potrzebować mniej komponentów mechanicznych.

Zapraszamy do Katowic na Międzynarodowe Targi Obrabiarek, Narzędzi i Technologii Obróbki TOOLEX. Targi pod patronatem WNP.PL odbędą się 4-6 października 2022 r. - w ich ramach zapraszamy na ciekawą konferencję Nowy Przemysł 4.0. Rejestracja trwa!

  • W Japonii do roku 2050 może zniknąć nawet 84 tys. miejsc pracy - przeszło 10 proc. wszystkich w produkcji części samochodowych.
  • Podobne głosy nadchodzą także z Niemiec, ważnej dla polskiego przemysłu światowej potęgi motoryzacyjnej.
  • Zmiany w branży motoryzacyjnej odbiją się również na naszym życiu codziennym. Znacząco mogą wzrosnąć ceny elektroniki i AGD.
W Japonii Honda już zapowiedziała, że do 2025 r. zamknie fabrykę układów napędowych w położonej pod Tokio Moce. Tamtejsi pracownicy zostaną przeniesieni do innych zakładów. Firma zamierza do 2040 r. całkowicie wycofać samochody spalinowe ze swej oferty, przestawiając się jednocześnie na pojazdy elektryczne, zasilane głównie ogniwami paliwowymi.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (14)

Do artykułu: Boom na elektryczne auta zagraża produkcji silników spalinowych

  • Smuk 2021-08-19 13:25:17
    Nie za dobrze mi się patrzy na te elektryki. Na dany moment nie jestem ich wielkim fanem. Dużo bardziej preferuję hybrydy i w nich widzę potencjał. Mam C-HR Hybrid i jestem zadowolony. Nie mam aż tylu ograniczeń, bo nie muszę przy nim martwić się o ładowarki a przyjemność z jazdy jest duża.
  • Adix 2021-08-17 13:05:12
    Gdzie ten Boom?? Boom jest na fotovoltaikę którą rząd lub energetyka torpeduje. 70..% aut to graty z RFN. Kto kupi nowe tanie elektryczne auto za ponad 100k zł?
    • Hiob 2021-08-19 08:48:18
      Co ty chcesz kupić za 100 tys
      • Adix 2021-08-19 09:44:35
        Raczej nic nie kupisz😁
      • Inżynier 2021-08-19 12:21:30
        No kupi nową baterię gdy mu stara padnie po kilku latach eksploatacji elektryka ;)
  • Pesymista 2021-08-17 08:50:11
    A co będzie jeśli zaczniemy jeździć na wodorze?
    • Kierowca tira 2021-08-17 12:18:35
      Jaka różnica? Zamiast akumulatorów, synteza wodoru po której otrzymujemy prąd do tego samego auta elektrycznego. Drogie jak nie wiem co. Tylko diesel, ekonomiczny, z dobrym momentem obrotowym i mniejsza od benzyny emisja CO2
      • Rozsadny 2021-08-19 08:06:50
        Won z dieslem śmierdziuchem do traktora. Zachodnia europaa juz dawno od tego czegoś ucieka
  • Jakub 2021-08-16 23:43:07
    Tylko nieliczni przesiadają się na elektryki. Większość woli nadal spalinowe wozy, czy spalinowo-elektryczne. Sam nawet nie myślę o wozie na baterie bo ma za dużo ograniczeń. Ewentualnie mógłbym o hybrydowej toyocie pomyśleć, bo spalanie robi wrażenie a nie trzeba o ładowarkach myśleć. Jak na razie to najlepsze zastosowanie silnika spalinowego
    • Veruz 2021-08-17 08:46:17
      Wóz to jest dla konia. Ty możesz sobie nie myśleć o elektrykach, ale europejska klasa polityczna opiniowała przecież kompleksowy plan całkowitego zakazu sprzedaży aut spalinowych. I jeszcze zapewne popierasz ich polskie ekspozytury (PO). Powodzenia.
    • Marcin 2021-08-17 11:37:36
      No właśnie ładować jeszcze trzeba hybryde
      • Marian 2021-08-17 21:18:08
        Zależy jaką hybrydę. Mam w swojej corolli 2.0 pełny układ hybrydowy i dzięki niemu nie muszę myśleć o ładowarkach. Jak się mieszka w bloku bez dostępu do ładowarek to jest to znacznie lepsza opcja niż hybryda plug in
  • Gość 2021-08-16 21:22:53
    A gdzie jest tu miejsce na węgiel, nasze polskie czarne złoto. Musi być jakieś zastosowanie węgla ukochanego przez WNP tematu węgla w elektrykach, oprócz oczywiście produkcji prądu-ze zgazowanego węgla.
    • Gość 2021-08-16 23:59:40
      Może powołać Śląski start up - węglowe karoserie dla elektrycznych samochodów że Śląskiego węgla, co się nie da!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.56.97
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!