Należąca do amerykańskiego koncernu General Motors marka Cadillac zaprezentuje w piątek swój pierwszy elektryczny model klasy premium. Ma on się stać konkurencją dla pojazdów Tesli - podała agencja Reutera, powołując się na osoby bliskie sprawie.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
GM wcześniej skupiał się na produkcji nisko- i bezemisyjnych samochodów na rynek masowy - hybrydy typu plug-in Chevrolet Volt i napędzanego elektrycznie modelu Chevrolet Bolt. Koncern mimo większych wydatków na elektryfikację zapowiedział w 2018 r. zakończenie produkcji Volta oraz słabo sprzedającej się hybrydy plug-in Cadillac CT6.
Jeszcze w 2017 r. koncern informował, że do 2021 r. planuje zaprezentować elastyczną platformę i zaawansowany system baterii mający wesprzeć rozwój co najmniej 20 nowych modeli w Stanach Zjednoczonych i Chinach. Platforma miałaby stanowić bazę dla pojazdów od kompaktowych crossoverów przez 7-osobowe SUV-y klasy premium do modeli dostawczych. W listopadzie 2018 r. GM zapowiedział podwojenie nakładów na programy dotyczące pojazdów elektrycznych i autonomicznych w ramach restrukturyzacji w ciągu następnych dwóch lat.
W tym tygodniu koncern poinformował, że w 2018 r. chińska sprzedaż samochodów marek należących do grupy wzrosła o 17,2 proc. do 200 tys. sztuk. Dyrektor generalna koncernu Mary Barra poinformowała, że GM planuje do 2026 r. sprzedawać na świecie milion egzemplarzy elektrycznych samochodów rocznie, w tym dużą część w samych Chinach. W 2017 r. powiedziała, że firma planuje do 2020 r. zaprezentować na rynku chińskim 10 nowych elektryków lub hybryd.
W 2018 r. producent samochodów wraz z partnerem SAIC Motor otworzył fabrykę baterii dla pojazdów elektrycznych. (PAP)