Chcemy sieci ładowarek? Nie obejdzie się bez państwowych regulacji

Chcemy sieci ładowarek? Nie obejdzie się bez państwowych regulacji
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: JRP
  • Dodano: 08-10-2018 20:00

Sieć elektromobilności rozwija się, ale niezbyt szybko. Przeszkodą jest m.in. wiek samochodów sprowadzanych do Polski. Główny ekonomista PKN Orlen Adam Czyżewski zaznacza, że bardzo dużo zależy od odgórnych decyzji na poziomie państwa. Jeśli nic się nie zmieni w imporcie samochodów, to restrykcyjne ograniczenia na Zachodzie spowodują napływ niechcianych egzemplarzy do Polski.

Według prognoz do 2050 r. populacja świata ma zwiększyć się o 3 mld. Coraz trudniej będzie opierać się na tradycyjnym modelu transportu, w którym duża część obywateli kraju ma własny samochód, wozi nim tylko rodzinę przez dwie godziny dziennie, a przez resztę czasu samochód stoi, zajmując miejsce. Dlatego elektromobilność jest globalnym i nieuchronnym megatrendem, który będzie się jeszcze nasilał.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (5)

Do artykułu: Chcemy sieci ładowarek? Nie obejdzie się bez państwowych regulacji

  • Zeghar 2018-10-08 21:44:48
    Jak to nie ma gdzie ładować? To co, prądu w domu nie mają? Sorry, ale po prostu ktoś się tutaj zapędza próbując przeskoczyć pierwszy etap wchodzenia elektryków. Czyli auta do dojazdu do pracy, pokręcenia się po mieście na zakupy i powrót do domu. Bo od tego należy zacząć. Bo żeby elektryki osiągnęły możliwości transportowe aut spalinowych, to jeszcze długa i droga droga. Bo trzeba rozwinąć możliwości magazynowania energii w akumulatorach i rozbudować sieć ładowarek.
    • Jerzy 2018-10-09 11:06:28
      Powiada pan : "i do domu".... Niby słusznie, ale tylko niby. Bo to twierdzenie dotyczy tylko tej części społeczeństwa, która ma dom wolno stojący lub choćby garaż. Ja jednak mieszkam w bloku i widzę codziennie w zasięgu wzroku ze 400 samochodów stojących pod chmurką, na parkingach. Wyobraźmy sobie, że są one elektryczne. Jak je ładować "w domu" ? Trzeba stworzyć jakiś system ładowania na tych blokowiskowych parkingach. Czy np hotelowych parkingach, jeśli pojedzie pan z np. Łodzi do Gdańska i będzie pan musiał zanocować w hotelu.
      • Auto54N 2018-10-10 08:34:06
        Przedłużacz z okna
  • energetyk 2018-10-08 20:30:40
    Prędzej będą u nas samochody na węgiel niż elektryczne.
    • fv 2018-10-08 22:03:57
      Komentarz niesłusznie krzywdzący Polaków! Norwegowie swoje bogactwo zbili na eksporcie ropy i gazu, który wydobywany jest na terenie należącym do tego kraju...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.118.27
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!