Chłodzone cieczą kable skrócą ładowanie elektryków do 5 minut

Chłodzone cieczą kable skrócą ładowanie elektryków do 5 minut
Na razie kable chłodzone cieczą są na etapie badań laboratoryjnych, ale w ciągu dwóch lat prototyp ma trafić do praktycznych testów (zdjęcie ilustracyjne) Fot. Luigi Bertello / Shutterstock.com
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Myszor
    Piotr Myszor
  • Dodano: 17-11-2021 18:00

Ford i amerykański Uniwersytetu Purdue pracują wspólnie nad patentem przewodu, który może według nich zapewnić tak szybkie ładowanie samochodów elektrycznych, jak tankowanie aut spalinowych. Wykorzystanie cieczy jako czynnika chłodzącego w radykalny sposób ma zmienić technologię i skrócić czas ładowania pojazdów elektrycznych.

Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
  • Naukowcy Forda i Uniwersytetu Purdue pracują nad przewodem pozwalającym ładować z natężeniem prądu ponad czterokrotnie wyższym niż w  stosowanych obecnie szybkich ładowarkach.
  • Wykorzystanie cieczy jako aktywnego, przechodzącego w stan gazowy czynnika chłodzącego, w radykalny sposób może zmienić technologię i czas ładowania pojazdów elektrycznych.
  • Na razie metoda jest na etapie badań laboratoryjnych, ale w ciągu dwóch lat do rzeczywistych testów ma trafić prototyp kabla.
Ford poinformował, że jego inżynierowie i naukowcy z Uniwersytetu Purdue zrealizowali ważny, ale jeszcze wczesny etap badań nad przewodami do ładowarek, które mogą sprawić, że ładowanie pojazdów elektrycznych stanie się prostsze i znacznie szybsze.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (12)

Do artykułu: Chłodzone cieczą kable skrócą ładowanie elektryków do 5 minut

  • STRZELBA BRUNEK 2021-11-20 21:02:47
    Pan Myszor ma racje natężenie i napięcie to jest to samo aha ciśnienie też to samo ! no towarzysze kończyć tą dyskusje bo Niemiec zamknie POrtal
  • Witold 2021-11-19 11:16:06
    "wykorzystują jedynie napięcie 520 amperów", "system chłodzenia, który pozwala zwiększyć liczbę wykorzystywanych do ładowania amperów 4,6 raza, do 2400", "prąd o mocy" iluś tam kW. Boże dziennikarzy, ty to widzisz i nie grzmisz gromem o napięciu amperów w liczbie chociażby 150?
  • dziadek 2021-11-18 12:09:29
    Artykuł zawiera niemal same bzdury. O szczegółach już napisali inni. Gratuluję redaktorowi "poziomu" merytorycznego
  • elektryk 2021-11-18 10:39:49
    A ten proces przejścia fazowego z gazowego w ciekły oczywiście jest bezstratny. Przy okazji: sprawność CAŁEGO napędu elektrycznego, od zacisków w elektrowni do wykonanej pracy przez samochód NIE PRZEKRACZA 15%. Sprawność klasycznego układu spalinowego to minimum 55%. Kiedyś uczyli tego na politechnikach. Teraz mamy "uniwersytety techniczne", w których uczą, że perpetuum mobile jest technicznie możliwe.
  • Luki 2021-11-18 10:21:09
    Napicie w Amperach :-) Po pierwsze szybkie ładowanie niszczy akumulator i skraca żywotność. Po drigie obecne szybkie ładowanie to koszt tankowania benzyny, bo stacje muszą zamówić większą moc umowną zatem będzie to generować większe opłaty stałe za dystrybucje. Teraz niech każdy pomyśli logicznie zwiększamy 5 krotnie moc ładowania zatem każda stacja będzie musiała mieć swój transformator aby mieć moc. A przewymiarowane trafo które co jakiś czas jest obciążone np w 60% a resztę doby idzie i ma straty jałowe. Elektryki nie są opłacalne bo mają już bagaż dwutlenku przy produkcji tzn trzeba więcej Energi włożyć aby wyprodukować elektryka. Ludzie chce kupić "stary" model Mercedesa czy Audi wypuszczony z lini produkcyjnej. Pojezdze nim 500tys km to jest ekologia a nie kolejmy złom za 4 lata na szrotowisku i co z akumulatorem?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.238.189.240
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!