Co z abonamentem w "salonowych" autach?

Co z abonamentem w "salonowych" autach?
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: wnp.pl (AG)
  • Dodano: 04-02-2015 09:25

Związek Dealerów Samochodów (ZDS) odbiera informacje ws. postępowań prowadzonych przez Pocztę Polską, a w drugiej instancji przez Ministra Administracji i Cyfryzacji, dotyczących opłat z tytułu abonamentu RTV od odbiorników w autach testowych, ekspozycyjnych i zastępczych.

Podczas kontroli najważniejszym dokumentem jest sporządzany przez przedstawiciela Poczty Polskiej protokół, w którym określana jest ilość odbiorników i czas ich użytkowania (co umożliwia poczcie naliczenie abonamentu wstecz). Wg ZDS, do protokołu można zgłaszać zastrzeżenia. W ocenie prawników ZDS radio w samochodzie testowym, ekspozycyjnym lub zastępczym (jako standard wyposażenia) nie różni się niczym od radia stojącego na półce w sklepie i razem z aytem stanowi przedmiot sprzedaży albo przekazania innej osobie do używania w drodze umowy. W związku z tym zastosowanie w tym zakresie ma art. 5 ust. 2 ustawy o opłatach abonamentowych, który dotyczy rejestracji odbiorników. Przepis ten zwalnia z obowiązku rejestracji odbiorniki "(…) przeznaczone przez przedsiębiorcę wyłącznie do sprzedaży lub przekazania osobom trzecim do używania na podstawie umów, jeżeli czynności te należą do przedmiotu działalności gospodarczej danego przedsiębiorcy".

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Co z abonamentem w "salonowych" autach?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.138.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!