PARTNERZY PORTALU

Co z abonamentem w "salonowych" autach?

Co z abonamentem w "salonowych" autach?
Fabryczne radio w samochodzie stojącym w salonie od strony formalnej nie powinno różnić się niczym od urządzenia na półce w sklepie RTV. fot. BMW
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: wnp.pl (AG)
  • Dodano: 04-02-2015 09:25

Związek Dealerów Samochodów (ZDS) odbiera informacje ws. postępowań prowadzonych przez Pocztę Polską, a w drugiej instancji przez Ministra Administracji i Cyfryzacji, dotyczących opłat z tytułu abonamentu RTV od odbiorników w autach testowych, ekspozycyjnych i zastępczych.

Podczas kontroli najważniejszym dokumentem jest sporządzany przez przedstawiciela Poczty Polskiej protokół, w którym określana jest ilość odbiorników i czas ich użytkowania (co umożliwia poczcie naliczenie abonamentu wstecz). Wg ZDS, do protokołu można zgłaszać zastrzeżenia. W ocenie prawników ZDS radio w samochodzie testowym, ekspozycyjnym lub zastępczym (jako standard wyposażenia) nie różni się niczym od radia stojącego na półce w sklepie i razem z aytem stanowi przedmiot sprzedaży albo przekazania innej osobie do używania w drodze umowy. W związku z tym zastosowanie w tym zakresie ma art. 5 ust. 2 ustawy o opłatach abonamentowych, który dotyczy rejestracji odbiorników. Przepis ten zwalnia z obowiązku rejestracji odbiorniki "(…) przeznaczone przez przedsiębiorcę wyłącznie do sprzedaży lub przekazania osobom trzecim do używania na podstawie umów, jeżeli czynności te należą do przedmiotu działalności gospodarczej danego przedsiębiorcy".
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Co z abonamentem w "salonowych" autach?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 75.101.173.236
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!