PARTNERZY PORTALU

Czas świetności japońskiej gospodarki minął

Czas świetności japońskiej gospodarki minął
Skandale świadczą o powolnym, lecz konsekwentnym upadku japońskiej gospodarki i przemysłu fot, mat. prasowe

Produkty z Japonii nie są już synonimem wysokiej jakości, a jej firmom nie można ufać – ocenił niemiecki ekspert w dziedzinie motoryzacji Ferdinand Dudenhoeffer, komentując  ujawniony w tym tygodniu skandal fabrykacyjny w Mitsubishi Materials.

  • Mitsubishi Cable Industries dostarczało produkty o przekłamanych danych od kwietnia 2015 roku, a Mitsubishi Shindoh od października roku 2016 - wynika z wewnętrznych dochodzeń tych spółek
  • Skandale świadczą o powolnym, lecz konsekwentnym upadku japońskiej gospodarki i przemysłu. - Czasy, kiedy japońskie produkty oznaczały doskonałą jakość, minęły - ocenił Dudenhoeffer.
  • Wysoka jakość cechuje obecnie przemysł niemiecki i południowokoreański, a w przyszłości również chiński. Japonia stanie się przegranym krajem w wieku cyfryzacji

    Mitsubishi jest częścią francusko-japońskiego sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi, który - według Nissana - w 2010 roku produkował jeden na dziesięć samochodów sprzedawanych na świecie. Zdaniem Dudehoeffera, który pracuje na Uniwersytecie Duisburgu i Essen, afery dotyczące japońskich producentów "absolutnie nie" wstrząsną jednak światową gospodarką. 

    - Renault jest tylko partnerem sojuszu. (Skandale dotyczą) jedynie Nissana i Mitsubishi, a to jest podrzędne w skali światowej - wyjaśnił Dudenhoeffer.

W czwartek firma Mitsubishi Materials przyznała, że trzy jej filie od nawet dwóch i pół roku przekłamywały wyniki kontroli jakości produkowanych przez siebie części, używanych przez ponad 200 odbiorców do budowy aut, samolotów i instalacji. Jest to kolejna japońska spółka uwikłana w ostatnim czasie w aferę fabrykacyjną. Wcześniej nieprawidłowości ujawniono m.in. w zakładach Nissana, Subaru i Kobe Steel. 

Według niemieckiego eksperta skandale świadczą o powolnym, lecz konsekwentnym upadku japońskiej gospodarki i przemysłu. - Czasy, kiedy japońskie produkty oznaczały doskonałą jakość, minęły  - ocenił Dudenhoeffer. Podał przykłady wcześniejszych problemów w Toyocie i firmie produkującej poduszki powietrzne Takata Corporation. - Myślę, że pod względem jakości i niezawodności trudno będzie odróżnić auta amerykańskie, japońskie i włoskie. Dodatkowo mamy problem, ponieważ nie możemy zaufać obietnicom produktowym dotyczących japońskich samochodów - podkreślił.

Jego zdaniem wysoka jakość cechuje obecnie przemysł niemiecki i południowokoreański, a w przyszłości również chiński. Japonia stanie się przegranym krajem w wieku cyfryzacji - ocenił.

W jednej z uwikłanych w aferę filii japońskiej firmy, Mitsubishi Cable Industries, nieprawidłowości wykryto już w lutym br., a mimo to wciąż dostarczała ona potencjalnie wadliwe części. - Wydawanie oświadczeń, zanim dokładnie określiło się problem, wywołałoby dodatkowy zamęt i kłopoty - odpowiedział pytany o to przez dziennikarzy prezes Mitsubishi Cable Hiroaki Murata, cytowany przez agencję Reutera.

Prezes Mitsubishi Materials przeprosił za nieprawidłowości, ale odmówił odpowiedzi na pytania, czy przekłamywanie kontroli jakości odbywało się systematycznie, i czy miało to miejsce w okresie wcześniejszym, niż ujawniono we wtorek.

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Czas świetności japońskiej gospodarki minął

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.102.38
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!