Czy brytyjski "cab" przyjmie się w Polsce?

Czy brytyjski "cab" przyjmie się w Polsce?
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Mototarget
  • Dodano: 30-04-2009 10:06

LTI Ltd. brytyjski producent rozpoznawalnych, londyńskich taksówek rozważa wprowadzenie swoich samochodów na nowe rynki, w tym także do Polski. Jest już u nas pierwsza w pełni wyposażona taksówka w celach pokazowych - model TX4 w wersji LHD.

LTI podwoiła w tym roku moc produkcyjną poprzez otwarcie nowej fabryki w Szanghaju. W zeszłym roku zakończono z zadowalającym skutkiem próby samochodów z nowej linii produkcyjnej, a nowy model TX4 będzie promowany na chińskim rynku. Ponieważ wszystkie komponenty i istotne rozwiązania techniczne są sprowadzane z Europy, a w Szanghaju odbywa się jedynie montaż, auto będzie tańsze, o ok. 12% od tej samej wersji produkowanej w Wlk.Brytanii.

Jacek Kurowski, przedstawiciel LTI w Polsce mówi, że samochód z nowej linii niczym nie różni się od obecnych samochodów z Anglii. Jak twierdzi: - Szanse dla naszych samochodów na nowych rynkach są wielkie, ponieważ po raz pierwszy obydwie linie w Anglii jak i w Chinach będą produkować wersję LHD.

TX4 jest to jedyny samochód, który od podstaw budowany jest dla celów prowadzenia usług przewozowych. Pięć miejsc siedzących dla pasażerów, każde wyposażone w pasy bezpieczeństwa, i wydzielona kabina kierowcy dają podwyższoną wygodę i prywatność. Zapewnia to też maksymalne bezpieczeństwo dla kierowcy.

TX4 posiada w standardzie wszelkie niezbędne rozwiązania dla niepełnosprawnych, łącznie z wysuwaną rampą i miejscem do przypięcia wózka inwalidzkiego.

Silnik jak i wszystkie podzespoły mają wytrzymywać ciągłą pracę o wiele dłużej niż inne samochody rodzinne wykorzystywane jako taxi. Używane taksówki pokazują się w komisach na Wyspach dopiero po 5 latach eksploatacji. Zdarza się że przebieg takich pojazdów sięga 1 mln km.

Jakkolwiek samochód najczęściej kojarzony jest z czarną barwą, nie ma problemu z pomalowaniem go w dowolny kolor.

Do napędu londyńskiej taksówki służy silnik 2.4 diesel spełniający normy Euro IV , który osiąga maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1800 obr./min. i moc maksymalną 100 KM przy 4000 obr./min. Spory samochód (dł. 458 cm, szer. 203 cm) posiada zaskakująco niski promień skrętu - niecałe 8 m. Spalanie paliwa - niespełna 9 l/100 km. Do wyboru jest 5 biegowa manualna lub automatyczna skrzynia biegów.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Czy brytyjski "cab" przyjmie się w Polsce?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.221.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!