PARTNERZY PORTALU

Daimler kupi baterie do pojazdów elektrycznych o wartości 20 mld euro

Daimler kupi baterie do pojazdów elektrycznych o wartości 20 mld euro
Daimler zapowiedział we wtorek, że do 2030 roku kupi na potrzeby pojazdów elektrycznych ogniwa akumulatorowe o łącznej wartości 20 mld euro Fot. Shutterstock.com

Niemiecki koncern motoryzacyjny Daimler zapowiedział we wtorek, że do 2030 roku kupi na potrzeby pojazdów elektrycznych ogniwa akumulatorowe o łącznej wartości 20 mld euro - podała agencja Reutera.

Decyzja wpisuje się w przygotowania koncernu do masowej produkcji hybryd i elektryków - podała agencja. W ofercie należącej do Daimlera spółki Mercedes-Benz Cars do 2022 roku pojawi się 130 elektrycznych i hybrydowych samochodów osobowych.

Niemiecki producent nie sprecyzował, od jakiej firmy zamierza kupić ogniwa. Firma zaopatruje się obecnie w baterie produkowane przez południowokoreańskie firmy LG Chem i SK Innovation oraz chińskie Contemporary Amperex Technology. Reuters przypomniał, że koncern ze Stuttgartu tworzy własną sieć zakładów produkcji akumulatorów w Niemczech (w Kamieńcu, Untertuerkheimie i Sindelfingen) oraz w chińskim Pekinie, tajlandzkim Bangkoku i w Tuscaloosie w USA. Daimler podkreślił, że rozszerza własne kompetencje w zakresie badań nad ogniwami akumulatorowymi i pracuje nad kolejną generacją baterii. Koncern chce w ten sposób zredukować swoją zależność od kosztownych metali ziem rzadkich, m.in. kobaltu, którego głównym źródłem jest Demokratyczna Republika Konga w środkowej Afryce.

Elektryczny samochód osobowy Mercedes EQ, który ma trafić na rynek w 2019 roku, będzie wykorzystywać ogniwa akumulatorowe składające się w 60 proc. z niklu, w 20 proc. z manganu i w 20 proc. z kobaltu - podała firma.

W przyszłości zelektryfikowane pojazdy marki mają zostać wyposażone w baterie w 80 proc. składające się z niklu, w 10 proc. z manganu i w 10 proc. z kobaltu.

Według zapowiedzi Daimlera inżynierowie koncernu pracują również nad ogniwami zawierającymi 90 proc. niklu, 5 proc. manganu i 5 proc. kobaltu, a także nad zupełnie pozbawionymi kobaltu akumalotorami na elektrolit stały.

Podobne prace prowadzą również inni producenci ogniw i samochodów. Amerykańska Tesla korzysta obecnie z produkowanych przez japońską firmę Panasonik baterii NCA zawierających nikiel, kobalt i tlenek glinu. Chińscy producenci korzystają z bezkobaltowych akumulatorów LFP, a japońscy, m.in. Nissan - z LMO (uwzględniających lit i tlenek manganu).

 

×

KOMENTARZE (8)

Do artykułu: Daimler kupi baterie do pojazdów elektrycznych o wartości 20 mld euro

  • ujek 2018-12-13 07:29:45
    kobalt nie nalezy to tlenków metali ziem rzadkich...
  • Kml 2018-12-12 07:41:36
    "Chińscy producenci korzystają z bezkobaltowych akumulatorów LFP" czyli Chińczycy już mają nową technologię i ją stosują, a reszta w czarnej d...ie. Blokowało się rozwój to teraz na dno.
  • Klioo 2018-12-12 04:32:36
    Wszystko kupią w Azji. Po tej całej elektryfikacji motoryzacji pozostanie gigantyczna dziura w ziemi....po kopalniach odkrywkowych na potrzeby rudy i pozostałych minerałów do produkcji akumulatorów.
  • Tomasz 2018-12-11 23:34:58
    Mamy elektryki na miarę przyszłości, za chwilę premiera. www.elektryczne-pojazdy.pl
    • Loco 2018-12-12 09:27:31
      Gowno produkujesz , ściągasz z chin pajacu handlarzu bazarowy
  • Heniek 2018-12-11 22:51:59
    Się Niemcy rozsiedli w motoryzacji i byli pewni ze już do końca świata ta branża będzie ich. Jak Morawiecki w 2013 mówił ze powinnismy inwestować w motoryzacje elektryczną to się śmiano ze wybiega za daleko i spalinowki to pewność na 30 lat.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.187.155
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!