PARTNERZY PORTALU

Daimler zamknie markę Smart?

Daimler zamknie markę Smart?
Od początku działalności w 1998 roku Smart wygenerował miliardy euro strat - wynika z danych analityków finansowych. Fot. mat. pras.

Koncern Daimler do końca roku zadecyduje o losach marki Smart, która regularnie generuje straty finansowe - poinformował dziennik "Handelsblatt". W 2018 roku sprzedaż firmy spadła o 4,6 proc. do poziomu niecałych 129 tys. egzemplarzy.

Jak podkreślają anonimowi rozmówcy "Handelsblatt" przyszły dyrektor generalny Daimlera Ola Kaellenius "nie ma doświadczeń ze Smartem" i w związku z tym "jeśli zajdzie taka potrzeba nie będzie miał skrupułów aby zamknąć firmę".

Od początku działalności w 1998 roku Smart wygenerował miliardy euro strat - wynika z danych analityków finansowych.

Podczas ostatniej restrukturyzacji Daimler zadecydował, że Smart będzie producentem tylko samochodów elektrycznych. Jednak to posunięcie może się okazać zbyt kosztowne - ocenia "Handelsblatt".

W celu ograniczenia kosztów Daimler współpracował z Renault. Modele Smarta ForTwo i ForFour powstawały razem z Renault Twingo. Jednak według doniesień medialnych francuski koncern chce wycofać się z tego partnerstwa.

Analitycy Evercore ISI szacują, że Smart rocznie przynosi 500-700 mln euro strat. Ich zdaniem niemiecki rynek mikrosamochodów nie ma perspektyw do generowania zysku.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Daimler zamknie markę Smart?

  • Straty XD 2019-03-26 08:58:40
    Szacują, że roczne straty to 500-700 mln EUR, a od 1998 sumuje się to do 1 000 mln EUR. Coś dziwna ta matematyka.
    • POLO 2019-03-26 10:43:18
      od 1998 miliardYYYYY strat

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.170.78.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!