PARTNERZY PORTALU

Daimler zanotował potężną stratę przez diesle i poduszki powietrzne

Nowy szef Daimlera, Ola Kaellenius, nie ma łatwego początku urzędowania. Fot. Daimler

Niemiecki koncern Daimler stracił w drugim kwartale 2019 roku 1,2 mld euro między innymi w związku z zaksięgowaniem 4,2 mld euro na poczet jednorazowych opłat za problemy z silnikami Diesla i akcjami przywoławczymi dotyczącymi poduszek powietrznych.

To pierwsza strata kwartalna zgłoszona przez niemiecki koncern od 2009 roku - przypomniała agencja Associated Press. Od 22 maja 2019 roku firma ma nowego dyrektora generalnego. Tego dnia Dietera Zetsche zastąpił Ola Kaellenius.

Mający siedzibę w Stuttgarcie Daimler jest przedmiotem śledztw zarówno w kraju jak i w Stanach Zjednoczony w związku z oszustwami dotyczącymi emisji spalin w samochodach z silnikami Diesla. Koncern poniesie też rosnące koszty akcji przywoławczych obejmujących wadliwe poduszki powietrzne japońskiego producenta, firmy Takata.

Poza tymi problemami Daimler zwiększył też inwestycje w rozwój nowych technologii takich jak elektryfikacja napędów czy autonomiczna jazda. Dodatkowo na wynikach firmy odbija się spadający popyt w Chinach, a także wojna handlowa jaką to państwo prowadzi ze Stanami Zjednoczonymi.

Mimo tych czynników Daimler zapowiada "zdecydowaną poprawę" wyników finansowych w drugiej połowie roku.

Nowy szef Daimlera zapowiedział już przegląd oferty modelowej i zwiększenie wysiłków w celu ograniczenia kosztów.

"W drugiej połowie roku skoncentrujemy działania na poprawieniu działalności operacyjnej i generowaniu przepływu gotówki" - podkreślał.

W czerwcu po raz czwarty w ciągu 13 miesięcy Daimler obniżył prognozę zysku. Niemiecki producent samochodów ocenia, że konsekwencje finansowe postępowań dotyczących samochodów z silnikami Diesla będą kosztować firmę setki mln euro. Koncern poinformował również, że zyski ze sprzedaży oddziału ds. vanów uplasują się na poziomie od minus 2 proc. do minus 4 proc. Do tego niemieckie władze zarządziły obowiązkową akcję przywoławczą, którą objęto ok. 40 tys. SUV-ów GLK, w których prawdopodobnie zastosowano nielegalne oprogramowanie. Wcześniej podobna decyzja dotyczyła 774 tys. samochodów w Europie.

Zetsche wielokrotnie zapewniał akcjonariuszy, że w przeciwieństwie do Grupy Volkswagen, Daimler nie korzystał z żadnego oprogramowania do oszukiwania podczas testów emisji spalin.

4Buildings - nowe wydarzenie branży budowlanej w Polsce i cztery niezależne konferencje o najważniejszych trendach w budownictwie XXI wieku - już 15-17 listopada w Katowicach. Zarejestruj się teraz!

×

KOMENTARZE (6)

Do artykułu: Daimler zanotował potężną stratę przez diesle i poduszki powietrzne

  • Racek 2019-07-25 14:32:28
    No niestety diesle nie cieszą się popularnością jak widać, lepiej już by było gdyby poszli w hybrydy jak toyota. W autach miejskich takie rozwiązanie ma sens
  • Dexter 2019-07-25 10:11:48
    Zabawne w tym wszystkim jest to, że nowe limity emisji spalin, Euro5 i Euro6 zostały wdrożone pod naciskiem Niemiec. I niemieckie firmy, jako jedyne nie dały rady im sprostać. Producenci aut z Japonii, Korei, Francji, Włoch czy USA, nie mieli z tym większych problemów. Tylko niemiaszki musiały kombinować i oszukiwać
  • Jan 2019-07-24 16:22:46
    Artykuł tak komiczne napisany, że czytając mało nie spałem z krzesła ze śmiechu. Po pierwsze, producentem mercedesów jest firma Mercedes, nikt inny mercedesów nie produkuje. No i moje pytanie: kto zamontował nielegalne oprogramowanie w mercedesie? Wydaje mi się, że chyba Pan Mietek z Pcimia Wielkiego. No nie komedia, kto to pisał.
    • Omen 2019-07-24 20:00:05
      Mercedes-Benz – marka samochodów produkowanych przez koncern Daimler AG. Jan Ty jestes na poziomie przedszkola w swoich rozeznaniach. Mercedes to jest MARKA
    • Rumsztyk 2019-07-24 20:26:43
      Nie ma firmy Mercedes. Mercedes to marka której właścicielem jest Daimler Benz. Tak jak właścicielem Widnows jest Microsoft. Oprogramowanie napisał zapewne dostawca systemu wtryskowego i prawdopodobnie był to Bosch. W jednym masz rację. Jest raczej niemożliwe by w Daimlerze nikt ale to absolutnie nikt on tym nie wiedział. Teoretycznie prezes mógł on tym nie wiedzieć ale po wybuchu afery juz wiedzieć powinien.
  • Arek 2019-07-24 12:58:44
    Są osoby, takie jak ja dla których diesle sa bardziej ekonomiczne. Sam mam korando i w terenie ten napęd sprawdza się zdecydowanie lepiej, o trasach nawet nie wspomnę

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.131.97
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!