Twardy lockdown w Malezji i coraz mocniejsze ograniczenia w innych krajach Azji potęgują trudności z zaopatrzeniem w części dla motoryzacji, zwłaszcza w półprzewodniki. Niektórzy producenci już zapowiadają zamykanie fabryk. Trudno powiedzieć, co przyniesie ze sobą wariant Delta koronawirusa i czwarta fala pandemii. Liczba zakażeń jest jednak wyższa niż w poprzednich.
- Toyota poinformowała, że we wrześniu z powodu braku komponentów staną niemal wszystkie jej linie produkcyjne w 14 fabrykach w Japonii.
- W większości przypadków chodzi o pojedyncze dni, od 1 do 5, ale będą także postoje po 7 i 9 dni.
- Konieczność wstrzymywania pracy w fabrykach zasygnalizował również Volkswagen, a wcześniej także General Motors, Ford, Stellantis i Tesla.
- Okres oczekiwania na nowe samochody w niektórych przypadkach sięga już 6-7 miesięcy, a może się jeszcze wydłużyć.