To w Polsce, w tyskich zakładach Fiat Chrysler Automobiles, ma powstawać elektryczny Fiat 500.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
Mówił o tym już wcześniej Sergio Marchionne dyrektor generalny FCA. Na targach motoryzacyjnych w Genewie powiedział, że ma nadzieję, iż 1 czerwca br., podczas spotkania kierownictwa FCA z inwestorami, ogłoszone zostaną „poważne” plany co do przyszłej produkcji fabryki FCA w Tychach.
Czytaj więcej: Szef grupy Fiata ma "poważne plany" wobec fabryki w Tychach
Tyska fabryka FCA, w której produkcji dominuje Fiat 500, w ub. roku wyprodukowała ponad 263,4 tys. samochodów. W czasach rekordowej produkcji fiata pandy, wielkość produkcji w Tychach przekraczała 600 tys. samochodów rocznie.
W Gliwicach gorsze nastroje
Zupełnie inaczej wygląda sytuacja gliwickich zakładów Opla, gdzie ostatnio nastąpił spadek produkcji samochodów o 17 tysięcy sztuk. Tegoroczny plan produkcji dla fabryki to ok. 115 tysięcy samochodów. Dla porównania: w 2017 r. z zakładu wyjechało ponad 165 tys. samochodów.
Działające w gliwickiej fabryce związki zawodowe starają się zwrócić uwagę rządu na sytuację zakładu, mówiąc o ryzyku marginalizacji, a nawet likwidacji polskich fabryk samochodów. Zdaniem związkowców świadczy o tym spadająca liczba produkowanych w Gliwicach aut, likwidowanie zmian i odsyłanie części pracowników do zakładów Opla w Niemczech. Czytaj więcej: Związkowcy branży motoryzacyjnej piszą do Mateusza Morawieckiego