PARTNERZY PORTALU

Elektromobilność - kto na niej zarobi? Bo koncerny samochodowe jeszcze długo nie

fot. PTWP
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Nowy Przemysł/Piotr Myszor
  • Dodano: 02-08-2019 06:01

Przełom technologiczny, jakim będzie upowszechnienie napędu elektrycznego, otworzy nowe możliwości w różnych segmentach rynku, stworzy nowe specjalności. Fakt. Tyle, że najbardziej zainteresowane rozwojem nowych technologii firmy motoryzacyjne, póki co powodów do  radości za wiele nie mają. Lista problemów jest za to bardzo długa.

Przez wiele lat motoryzacja rozwijała się pod dyktando nabywców. Oczywiście producenci kreowali pewne mody, ale wygrywały te, na które portfelami głosowali nabywcy. Z czasem coraz więcej zaczęli mieć do powiedzenia regulatorzy. Zaczęło się od wymagań zwiększających bezpieczeństwo. Dziś najważniejsze stają się przepisy dotyczące emisji CO2. Motoryzacja staje się de facto branżą regulowaną.

- Już teraz producenci robią plany produkcyjne pod CO2, a nie pod klienta. Ten chce kupić auto z dwulitrowym i większym silnikiem. Niestety, nie możemy mu go sprzedać - żali się Andrzej Korpak, dyrektor Opel Manufacturing Poland.

Regulatorzy ustalili średni poziom emisji CO2, jaki muszą spełniać samochody i przekroczenie ich oznacza konieczność płacenia kar.

- Przeliczyliśmy, jakie to mogą być kary. Przykładowo, PSA może zapłacić miliard euro rocznie, a to jest cały zysk. Inne firmy są identycznie obciążone. Główny trend to teraz obniżenie emisji CO2 przez samochody - mówi Korpak.

- Normy CO2 są liczone dla całej gamy. Samochód elektryczny czy hybrydowy może obniżyć tę emisyjność dla całej gamy - do 2020 roku samochody, które emitują poniżej 50 gramów na kilometr, będą liczone podwójnie - wyjaśnia Natalia Cieślewicz, alumn Fundacji im. Lesława A. Pagi.

Zdaniem przedstawicieli przemysłu motoryzacyjnego samochody nie są tak bardzo odpowiedzialne za zmiany klimatu (pochodzi z nich średnio kilkanaście proc. emisji szkodliwych substancji), ale stały się wygodnymi "chłopcami do bicia".

W dalszej części artykułu czytaj m.in. o tym, dla kogo zmiana technologii jest szansą, a dla kogo wymaga "ścisłej dyscypliny finansowej", o prognozach związanych z wprowadzeniem na rynek samochodów z napędami alternatywnymi oraz o potrzebnej infrastrukturze ładowania, którą trzeba wybudować.


4Buildings - nowe wydarzenie branży budowlanej w Polsce i cztery niezależne konferencje o najważniejszych trendach w budownictwie XXI wieku - już 15-17 listopada w Katowicach. Zarejestruj się teraz!

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (7)

Do artykułu: Elektromobilność - kto na niej zarobi? Bo koncerny samochodowe jeszcze długo nie

  • Ian 2019-08-03 23:39:32
    Gdyby chodziło o ekologię, to elektryki byłby o wiele tańsze. A tak są dostępne dla małej garstki ludzi. O wiele lepiej mieć już hybrydę, jak mój auris, niby jest niskoemisyjny, ale dla mnie i tak bardziej się liczy że pali tylko 5l w korkach. Przynajmniej dużo na niego nie wydaje. A elektrykom to ja podziękuję
  • Wiktor 2019-08-03 12:38:13
    Moim zdaniem nie ma sensu skupiać się na tym kto co na czym zyska i co jest bardziej oplacalne w naszym przypadku. Polska jest w takim stanie, ze jak juz obralismy kurs na elektromobilnosc to potrzebne jest mocne tąpnięcie, działanie a'la greenway zeby zobaczyc efekty w miare szybko, ale tez dobre wykonanie
  • Kris 2019-08-02 07:08:40
    To tylko jeden przejw tego jak banda biurokratycznych szaleńców z Brukseli odbiera nam smak życia każdego dnia. Oni sami wożą (...) najdroższymi limuzynami a plebs pragną zamknąć w pudełkach na kanapki w imię chorej ideologii i interesów.
    • Bywalec Brukselki 2019-08-02 10:52:04
      Jest dokładnie tak jak piszesz, niestety.
    • LOL 2019-08-02 11:23:31
      Nie, nie wożą. Normy wprowadzają też kraje na całym świecie, nie ma znaczenia czy to Bruksela, czy Warszawa. Warto choć trochę poznać prawo instytucjonalne UE.
      • Rozbawiony 2019-08-02 19:33:47
        Lol, naucz się czytać ze zrozumieniem i nie ośmieszaj się więcej. Odpal sobie w sumie dowolny kanał informacyjny, wycisz nawet dźwięk (I tak mądre sformułowania nie opuszczają ich otworów gębowych) i obejrzyj z jakich aut, również za Twoje pieniądze, tak jak wszystkich podatników UE, wysiadają. Oni nie mają żadnych swoich pieniędzy. Wszystkie są Twoje, moje, innych podatników w UE. Oni nigdy w życiu uczciwie nie pracowali. Dymanie z teczką za starszym apartczykiem nie jest pracą i nie jest kompetencjami. W głowach im się poprzewracało od nadmiaru wolnego czasu. Ich jedynym zmartwieniem jest to co dziś zjedzą na lunch. Potrzebna jest na prawdę solidna terapia wstrząsowa.
  • Adka 2019-08-02 06:54:21
    Flota europejskich statków wycieczkowych emituje wielokrotnie więcej CO2 niż cała europejska motoryzacja. A mimo to nie mają żadnych limitów. Może dlatego, że stocznie są tak blisko Brukseli, lobbyści mają bliżej.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.226.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!